Reklama Polygraf
Místo konání - LETŇANY
PVA EXPO PRAHA Výstaviště Letňany
Soutěž
3. ročník Mistrovství ČR a SR v Car Wrappingu Duhový paprsek Kalendář 2020

Nový termín veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY 2020


Vážení obchodní přátelé,

s ohledem na mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ČR, které s účinností od 10. března 2020 od 18 hodin ruší všechny veřejné i soukromé akce s předpokládanou účastí nad 100 osob, a na jeho trvání po dobu neurčitou, jsme se rozhodli z preventivních důvodů přesunout termín konání veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY do nového termínu, a to 14.–16. 10. 2020 s neměnným místem konání v PVA EXPO PRAHA.

V rámci nastalé situace budeme intenzivně spolupracovat se všemi partnery. Zákaz byl vydán v souvislosti s nepříznivým vývojem výskytu onemocnění COVID-19 způsobeným novým koronavirem v Evropě. Jedná se proto o zásah vyšší moci a společnosti ABF, a.s. a PVA EXPO, a.s. jsou připraveny i nadále postupovat podle aktuálních nařízení a doporučení Ministerstva zdravotnictví ČR a usnesení vlády ČR.

Vážení vystavovatelé, abychom co možná nejvíce minimalizovali nárůst nákladů a neplýtvali Vaším časem, považujeme již podepsané přihlášky k účasti na veletrh za platné na veletrh REKLAMA POLYGRAF OBALY konaný v termínu 14.-16.10.2020.

Děkujeme za trpělivost a zachování přízně.

Tým veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY



Informace k veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY 2020


Vážení obchodní partneři,

 

s ohledem na mimořádná opatření vlády a Ministerstva zdravotnictví ČR byly přípravy veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY pozastaveny. V současné chvíli usilovně hledáme nový termín, předpoklad podzim 2020. Prosíme Vás o trpělivost.

 



Společnost ABF, a.s. se distancuje od praktik firem International Fairs Directory


Společnost ABF, a.s. se distancuje od praktik firmy International Fairs Directory, která nabízí uveřejnění firemních údajů v internetovém katalogu veletrhů a vystavovatelů. Ačkoliv nabídka na uveřejnění údajů v katalogu se prezentuje jako bezplatná, po vyplnění a odeslání údajů přijde klientovi faktura. 

 

Dále společnost  ABF, a.s. prohlašuje, že nikdy neudělila výše uvedené společnosti souhlas k užívání či propagaci chráněných názvů či log veletrhů pořádaných ABF, a. s. a k oslovování jednotlivých vystavovatelů jménem pořadatele veletrhu.

 

Pověřujeme výhradně společnost CS katalogy s.r.o. ke sběru podkladů a tvorbě katalogu vystavovatelů a průvodce návštěvníka pro veletržní akce pořádané společností ABF, a.s.
Výše zmíněné společnosti udělujeme souhlas k užívání a propagaci chráněných názvů a log veletrhů a k oslovování jednotlivých vystavovatelů jménem pořadatele veletrhu.



Hra smyslů aneb když „jen“ potisk nestačí


Zaujmout ve velké konkurenci obalem, etiketou či plakátovou upoutávkou je v současnosti opravdu dost těžkým oříškem. Zaujmout lze netradičním řešením v konstrukci i nápaditou grafikou provedenou kvalitní tiskovou technologií. Pro odlišení je důležitý nápad. Ve spojení s progresivní zušlechťovací technologií lze nápadu dát další dimenzi.

 

Ukazuje se, že spotřebitel přidanou hodnotu v podobě dalšího zušlechťování dokáže ocenit, a co více, u řady produktů jí i vyžaduje. K oblíbeným patří ražba, mikroražba, jemné laserové výseky či gravírování v materiálu a především lakování. Ukazuje se, že i lakování je pro zákazníka mnohem přitažlivější, když dokáže nabídnout další benefit v podobě střídání matu a lesku, parciálního lakování či využití speciálních typů laků (perleťové, metalické apod.). K velmi přitažlivým způsobům lakování patří vytváření 3D efektů, kdy zákazník má chuť (a pochopitelně té chuti i u zdařile vyvedeného obalu či etikety i bez zábran propadne) si na prostorovou strukturu sáhnout.

 

Sítotisk má digitální nástupce

Dimenzionální lakování není nic tak nového, ani převratného, to se realizovalo i v minulosti sítotiskem. Současný trend, který směřuje stále více k digitalizaci, však dokáže nabídnout v podobě strukturálního lakování mnohem víc, ať už se to týká možností jemnějších tvarů, tak i využívání pokročilejších optimalizovaných technologií.

 

Zvýrazněné tiskové motivy bez hranic

Tiskovou technologií Scodix (na našem trhu zastupuje společnost DataLine Technology) lze na obaly tisknout motivy od vlasových linií, Braillova písma, imitací struktur řady jiných substrátů až po 3D imitace kapek a to vše, na rozdíl od konvenčního tisku, bez nutnosti používání tiskové formy. V případě požadavku dalšího luxusního zvýraznění lze u něho využít i speciální typy laků např. s glittery.

 

Jak na etikety s přidanou hodnotou s jednou technologií

Průkopníkem v digitálním zušlechťování byla již od počátku společnost MGI, která je již od roku 2016 součástí společnosti Konica Minolta. Výsledky zušlechťování technologií JetVarnish 3D mohli ostatně na stánku Konica Minolta v loňském roce vidět i návštěvníci veletrhu Reklama Polygraf Obaly. 3D zušlechťování lze provádět jak u obalů, tak i etiket, kde se uplatní především technologie JETvarnish3D Web Color. Tuto technologii, která drží historický primát jako první digitální zušlechtění na světě z role na roli, lze využívat v kombinaci s tiskovým řešením 4 barevný CMYK tisku na Accuriolabel 230. S dalšími opcemi, včetně řezací a výsekové jednotky se jedná o vysokoprodukční komplexní zařízení.

 



Zrušení veletrhu FOR INDUSTRY otvírá již přihlášeným firmám nové možnosti v oboru Reklamy, polygrafie a obalů


Z důvodu nízkého počtu přihlášených firem na veletrh FOR INDUSTRY 2020 se akce ruší. Již přihlášeným firmám se ale otvírají nové možnosti v rámci veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY, který plně ovládla témata Průmylu 4.0., automatizace a digitalizace. Tato platforma může být vhodnou alternativou prezentace průmyslových společností v jarním termínu.           



URBEX firemní styl a ORGANIC řada WEGO: nový směr do budoucnosti


Cestou udržitelného rozvoje se letos vydala i společnost Kapatex, která je tradičním výrobcem reklamních froté ručníků, osušek a županů značky FROTERY®.  Hlavní novinkou pro rok 2020 je produktová řada WEGO (Way we go), která je vyrobená čistě přírodní cestou ze 100% organické bavlny.
Maskota Helmuta na veletrhu už nenajdete. Definitivně ho nahradily produktové fotografie v URBEX stylu, ve kterém se nese také nový Katalog FROTERY® 2020. Společnost Kapatex tak prošla v uplynulém roce kompletní změnou firemního stylu. Více se zaměřuje také na podporu své značky FROTERY®, kterou vnímá jako záruku kvality materiálu, funkčnosti a originálního designu, na kterém se podílí zákazník svým reklamním motivem. S tím souvisí i změna firemního sloganu z původního ,,Frotery...více než ručník", na ,,I´m Frotery, towel with your story."
Novou řadu WEGO společně s Katalogem FROTERY® představí Kapatex na výstavním stánku.
 



COLOP e-mark: Revoluce ve světě tisku


COLOP e-mark je moderní tiskový nástroj, který se vám vejde do kapsy a umožní vám tisknout cokoli, kdykoli a kamkoli chcete.

Spojuje v sobě výhody klasického razítka a stolní tiskárny. Od tiskáren se naučil tisknout cokoli a plně barevně, razítka ho zase naučila mobilitě. Jak to funguje? Propojíte e-mark s aplikací ve vašem smartphonu, tabletu nebo počítači, navrhnete otisk, odešlete do zařízení a pohybem do strany tisknete. Jednoduché že?



Rodinná firma Velebný & Fam s.r.o. z Východních Čech


V roce 1990 jsme obnovili provoz a od té doby Vám nabízíme pestrou paletu služeb: umělecky vyšívané slavnostní prapory a standarty vč. jejich návrhů, pamětní stuhy, stolní vlaječky, nástěnné znaky, tištěné vlajky, muší křídla, roll-upy, obecní a rodinná heraldika, automatové reklamní nášivky i výšivky, církevní paramenty renovace a konzervace historických textilií. Řadíme se v oboru na špičku světových výrobců. Nejmodernější technologická i strojní vybavenost.



Plán výstaviště




Svítící hliníkové cenovkové lišty s PMMA difuzérem


Zenit i pro tento rok rozšířil svou nabídku LED produktů. Jedná se o speciálně navržené lišty do polic či regálů, které osvětlují cenovky pomocí speciálního světelného krytu.

Osvětlují pod úhlem 30° dolů do spodní přihrádky regálu a poskytují rovnoměrně rozložené světlo do police.

Využití je tak především v kamenných obchodech, ale např. i ve skladech s popiskami uskladněných položek.

Délka těchto profilů je až 5m a jejich zapojení je velmi jednoduché, protože jsou ve variantách jak pro značkové regály Scantech či Tegometall, tak i univerzální pro libovolné použití.

 



AWC Morava


Společnost AWC Morava působící na českém a slovenském trhu více než 16 let se specializuje převážně na dodávky v oblasti profesionálního tiskového řešení. Na letošním ročníku veletrhu Reklama & Polygraf představí svou velkou novinku – gravírovací a řezací CO2 lasery značky AEON, které se již více než rok těší na českém trhu enormnímu zájmu.

 

Jako každý rok představí i své další inovace z oblasti reklamy a polygrafie, jakými jsou především tisková řešení ekosolventních, sublimačních,  DTG a UV LED tiskáren značek EPSON, AGFA, GUNSJET atp. K vidění bude nově špičková sublimační tiskárna s FLUO inkousty Epson SC-F9400 v kombinaci s novými sublimačními lisy v našem sortimentu – ETNA a ETNA DUO.

 

V expozici stánku AWC budou dále k vidění praktické ukázky na strojích AEON NOVA a AEON MIRA s výkony laseru od 30 do 100 W, a to při pracovních plochách 50 x 30 cm až po řešení s rozměrem 160 x 100 cm. Pestrost modelových řad v kombinaci s příznivou cenou umožňuje využití pro jednotlivce, drobné agentury i průmyslové podniky.

 



Aeroterm


Aeroterm, a.s., Ostrava – vyrábíme sítotiskové karusely pro potisk textilu a dále kompletní sortiment sušicích a UV vytvrzovacích tunelů a zařízení. Typová zařízení, stejně tak i zařízení na míru. Široká nabídka náhradních dílů a příslušenství. Pro malé tiskaře i pro velké společnosti, od malých ručních zařízení po komplexní velké linky. K řešené požadavků přistupujeme poctivě, odborně a komplexně.

 



Lasery, obráběcí centra, servis strojů a zakázkové řezání 4ISP s.r.o.


Výroba z plastů, kartonu, dřeva, pěnových materiálů, textýlií – reklamní tabule, písmena, stojany, vitríny, obaly

Nejběžnějším materiálem pro výrobu je v tomto případě plexisklo, správně označovaná PMMA a nebo nejrůznější typy kartonů. Ideálním kandidátem pro řezání ale i popisování výrobků je v tomto případě CO2 laser, jehož cena se pohybuje v rozmezí od 130 tisíc korun výše. Na trhu lze najít i typy s cenou pod padesát tisíc korun, které ovšem nejsou vhodné pro profesionální práci. Kromě plastů Vám umožní zpracovávat i papír, dřevo, gumu, překližku a další nekovové materiály.  U některých materiálů ponechává po řezu víe či méně opálenou hranu, v jiných případech umožňuje materiál značit, ale již nikoliv dělit. Uveďme zde například sklo, či kůži. CO2 lasery BRM se používají také při výrobě razítkových štočků.

Značení reklamních předmětů

Přestože běžná – mechanická varianta CO2 laseru značení umožňuje, kvalita výstupu není nejvyšší a na značení velmi jemné grafiky se proto příliš nehodí. Řešením pro tento případ je speciální varianta – značkovací laser. Je opatřen jiným typem hlavy, která se mechanicky nehýbe, pouze vychyluje paprsek laseru dvojicí zrcátek. Značení je mnohonásobně rychlejší a díky použitým typům vysokofrekvenčních trubic i výrazně jemnější. Při pořízení značkovacího laseru bude však třeba sáhnout do peněženky o něco hlouběji. Ceny základních modelů se pohybují od částky 250 tisíc korun výše.
Pro značení kovových předmětů či některých typů tvrdých plastů je vhodnější vláknový značkovací laser, který pracuje na nižší vlnové délce. Vláknový laser dovoluje provádět značení opravdu jemné grafiky i textu. Kvalitní stroje dokáží napsat písmo o výšce 0.2mm, které je pod mikroskopem stále dobře čitelné. Nejgeniálnějším pomocníkem je UV značkovací laser, jeho pořizovací náklady jsou výrazně vyšší, tím si ho nemůže dovolit každý a jeho majitel tak získává originalitu na trhu.

Výroba kovových raznic či štočků

Výroba mechanických raznic či tiskařského štočku se pohybuje na okraji mezi reklamním a nástrojařským průmyslem. Běžně se pro tuto činnost užívají frézky či elektroerozivní metody obrábění, málo se však ví, že i tento typ výrobku je možné zpracovat pomocí značkovacího laseru o dostatečném výkonu. Při požadavku na hloubkovou ražbu či dokonce prořez tenčích materiálů je vhodné volit stroj s výkonem minimálně 30, lépe však padesát wattů. Na výsledek bude mít podstatný vliv i volba rozměru pracovní plochy, která je definována použitou čočkou stroje. Čočky jsou výměnné a k jednomu zařízení lze tak mít více typů pro zpracování jednotlivých úkolů. Výroba štočků zabere čas, ale i tak si můžete přijet stroj do Eurazio center vyzkoušet dříve než si jej pořídíte.

Řezání kovu, výroba z nerezu

V reklamním průmyslu se pro výrobu nejčastěji využívá nerezového plechu, jehož síla se pohybuje od 0.5 do cca 1.5mm. Ještě před několika lety bylo zcela nemyslitelné, aby si menší reklamní společnost pořídila laser, schopný kvalitního řezu v těchto materiálech a výrobu bylo třeba řešit v kooperaci s externím dodavatelem. Dnes je již možné na trhu najít vláknové lasery s nižším výkonem – pro uvedené materiály zcela dostačuje 300W – a velmi kvalitním výstupem a to za cenu, která jen mírně převyšuje jeden a půl milionu korun. To již jistě stojí za zvážení.

Kromě vláknových laserů je možné na speciálních CO2 laserech s výkonem 130-150W a speciální hlavou nerezový plech také dělit. Cena stroje je pak třetinová a lze jej využít i k dalším činnostem. Přesto doporučujeme nákup tohoto typu laseru důrazně zvážit, neboť CO2 laser využívá pro řezání nerezu pálení a nikoliv tavení jako laser vláknový za použití dusíku. Výsledná řezná hrana je opálená a tmavá a proto není v reklamním průmyslu na většinu aplikací vhodná.

Vidět znamená věřit

Ať už uvažujete o jakémkoliv stroji, vždy je nejvhodnější domluvit se v Eurazio center v Modleticích u Prahy předvedení v praxi a na Vašem materiálu. Některé stroje bude mít dodavatel přímo na své předváděcí místnosti, případně Vám může nabídnout návštěvu u zákazníka, kde je daný stroj již instalován. Při předvedení se nesoustřeďte pouze na zařízení, ale také na programy na přípravu dat, vyptejte se na servisní podmínky a rychlost reakce v případě závady. Nejlepší vizitkou dodavatele jsou vždy spokojení zákazníci – a proto požádejte, zde je možné s některým z nich mluvit. Ať Vám vybrané zařízení dlouho a co nejlépe slouží.

 



Společnost ADLER slaví 20 let!


Přijďte společně oslavit firemní jubileum a podívejte se, co je nového ve světě reklamního textilu. Společnost ADLER Czech, a.s., známá jako přední dodavatel reklamního textilu v České republice i v Evropě slaví letos 20 let od založení.

 



Hybridní plotr COMAGRAV DIGI CORSA na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY


Jedná se o hybridní stroj, kde se podařilo spojit zdánlivě odlišné řezací technologie, frézovací router a velkoplošný řezací ploter v jedno zařízení. Stroj je vhodný pro výrobce reklamy, kterým pokryje 99 procent řezacích operací. Hodí se také do obalového průmyslu, protože frézuje pěny a zároveň řeže vlnitou lepenku. COMAGRAV DIGI CORSA osazujeme až čtyřmi moduly najednou – vysokofrekvenční vřeteno s 50 000 otáčkami a s automatickou výměnou nástrojů - tužka - oscilační nůž - univerzální modul (pro rylovací kolečko, V-cut, kiss-cut, direct cut, atd.).

Varianta COMAGRAV DIGI CORSA RC obsahuje navíc odvíječ materiálu, kdy stačí založit roli materiálu do odvíječe a integrovaný kamerový systém sám načte QR kód z materiálu. V kombinaci s novým softwarem a knihovnami presetů to znamená, že stroj bude sám řezat soubor za souborem bez zásahu obsluhy, což přináší úsporu času a nákladů. Plotr se díky odvíječi hodí také na řezání textilu a jiných technických materiálů v rolích.

Stroj bude k vidění na stánku společnosti COMAC spol. s r.o., která je český výrobce CNC strojů značky COMAGRAV pro výrobu a průmyslové zpracování obalů, reklam, plastů, pěny, dřeva a kovů s tradicí od roku 1991. Stroje mají industriální design se zaměřením na ROBUSTNOST, RYCHLOST A ŽIVOTNOST. Společnost klade důraz zejména na vysokou kvalitu zpracování, díky tomu stroje značky COMAGRAV zvládají práci i ve třísměnných provozech. Ke strojům jsou dodávány vlastní příslušenství a nástroje, které prošli více než dvacetiletým vývojem. Díky tomu vám dokáže COMAC poradit s řezáním každého materiálu a dodat správný nástroj k dané technologii. Stroje jsou k dispozici na showroomu v Poříčí nad Sázavou.



Digitální laserový výsek vlnité lepenky první v Evropě v ČR!


Společnost THIMM od ledna využívá digitální laserový výsek vlnité lepenky Highcon Beam 2C, který je v tomto provedení jediný v Evropě. Příklady produkce laserového výseku mohli vidět i návštěvníci na loňském ročníku veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY na stánku českého dodavatele této unikátní technologie, společnosti DataLine Technology.

 

Závod THIMM pack’n’display ve Všetatech je jedním z nejmodernějších výrobců a zpracovatelů vlnité lepenky v České republice. Stupeň automatizace, robotizace a digitalizace je na velmi vysoké úrovni. Digitální laserový výsek designérům otevírá další prostor jejich kreativitě. Laser dokáže vyříznout konstrukce z vlnité lepenky, které byly doposud jen obtížně vyrobitelné anebo nerealizovatelné.  Investicí do stroje Highcon Beam 2C tak THIMM svou výrobu doplňuje o nejnovější digitální laserovou technologii špičkové úrovně, která je v tomto provedení jediná v Evropě.

 

Výroba obalů z lepenky bez použití výsekové formy

Stroj Highcon Beam 2C, který od ledna 2020 využívá THIMM pack’n’display, řeže i gravíruje laserem vlnitou lepenku s naprostou přesností a rylování (bigování) umožňuje patentovaná technologie DART (Digital Adhesive Rule Technology). Celý pracovní proces od návrhu až po vlastní výrobu probíhá digitálně, bez výsekových forem, flexibilně, spolehlivě a rychle.

 

Laserová výroba jako reakce na nové výzvy trhu

Na trhu roste poptávka po neustále nových výrobcích, příchutích a individualizovaných variantách zboží přímo na míru spotřebitelům. Výrobci zboží jsou nuceni pružně reagovat, vyrábí v menších sériích a obměňují častěji svůj sortiment. Pro zasílání, přepravu i prezentaci se využívá vlnitá lepenka, jejíž zpracování konvenčních metodou je spojeno s čekáním na mnohdy nákladné výsekové nástroje a je-li třeba dodatečně něco změnit, nezbývá než vše objednat znovu. To celý proces zpomaluje a koliduje s požadavky na rychlé dodávky. Digitální výroba obalů právě pro tyto malé, ale i velké, individualizované a často se měnící zakázky nabízí flexibilní řešení a posouvá zpracování vlnité lepenky na novou, vyšší úroveň. Nejenže digitální laserový výsek pracuje bez výsekových nástrojů, ale dokáže vyříznout i velmi jemné kontury, které výsekové nože technologicky nemají šanci zpracovat.



Tisk ve firmách se mění. Jakým směrem se posune v roce 2020?


(2. část)

 

Důraz na multifunkční využití tiskáren a akcent na ekologickou udržitelnost nejsou jedinými výzvami, kterým firmy, zabývající se tiskem, musí v současnosti čelit. Další obecné tlaky jsou na optimalizaci a plnohodnotnou bezpečnou automatizaci řešení za přispění rozšíření možností práce s cloudem, většího využívání IoT (Internet věcí), ale zároveň požadavkem na sofistikovanější ochranu před kybernetickou hrozbou.

 

Rozšíření cloudových služeb

Cloudové služby jsou pro poskytovatele tisku zcela běžné. V novém roce se k nim přidají i nezávislí softwaroví prodejci. Nahrává tomu poptávka po vyšší dostupnosti cloudových služeb, kapacitě či nízkonákladovosti. Společnostem se díky přesunu infrastruktury z té tradiční zlepší produktivita a sníží IT zatížení, cloudový model snižuje kapitálové výdaje a provozní náklady. Neznamená to ovšem, že přechod na nový systém bude nutně přímý. Kvůli udržení některých funkcí v provozu a nutnosti zachovat flexibilitu při reakci na nové předpisy a nařízení (jako je GDPR), budou mnozí upřednostňovat hybridní přechod.

 

Častější využívání Internet of Things

Spojení tiskárny s tradičním počítačem čím dál častěji nahrazují chytré telefony, tablety a další zařízení. Sílí tlak na produkty s vyšší schopností adaptace na nové modely. K vytvoření strategie IoT vybízí tiskové společnosti v používání veřejných cloudových platforem. Už nyní existuje celá řada možností. AWS, Google Cloud či Microsoft Azure nabízejí takové cloudové platformy, díky kterým mohou společnosti urychlovat modernizaci a nabízet služby jako je printing-on-the-go.

 

Ochrana před kybernetickou hrozbou

Vyšší míra digitalizace a využívání vzdálených úložišť s sebou nese i větší důraz na bezpečnost dat. Tiskařské společnosti musí zajistit vysoký stupeň ochrany proti hackerům a jiným formám manipulace. Pod ochranou proto musí být jak dokumenty, tak i například samotné aplikace v tiskárnách. „V naší společnosti jsou tiskárny v síti umístěny za firewallem a přístupné jsou jen přihlášeným uživatelům, autorizovaným zaměstnancům,” říká Pavel Hortvík, lektor společnosti NICOM v oblasti IT, podle kterého vždy záleží na konkrétních potřebách daných firem. Mezi jedny z tradičních technik kybernetické bezpečnosti patří například software od společnosti McAfee, Cisco.



Tisk ve firmách se mění. Jakým směrem se posune v roce 2020?


(1. část)

 

Digitalizace hýbe světem a ochrana životního prostředí dopadá na všechna odvětví. V příštích letech si musí i výrobci tiskových zařízení položit otázku, jakým směrem se vydat. Rok 2020 přináší mnoho výzev. Kterých pět trendů nevyhnutelně ovlivní tisk? Tyto trendy stručně představujeme postupně ve dvou upoutávkách (nejenom) pro vystavovatele a návštěvníky nejznámějšího českého veletrhu tisku a reklamy, Reklama Polygraf Obaly.

 

Širší portfolio multifunkčních tiskáren

Podpora platforem pro ukládání a distribuci dokumentů do cloudových i lokálních firemních systémů je důležitější, než kdy dříve. Podle studie MPS 2019 společnosti Quocirca více než 80 % firem využívajících správu tiskového prostředí (Managed Print Services) považuje novodobé chytré funkce za velmi důležité. Podle výsledků si 76 % společností dále uvědomuje, že digitalizace papírových procesů bude pro byznys do roku 2025 hrát klíčovou roli. Spotřebitelé proto logicky vyžadují další rozšíření portfolia služeb, které nyní stále neodpovídá jejich potřebám. Trend, který nastavil vývoj chytrých telefonů, tabletů a televizí plných aplikací se postupně přesouvá i do tiskařského odvětví. „Díky chytrým tiskárnám lze pracovat s digitálními dokumenty na jedno klepnutí bez zapínání počítače, což šetří čas i peníze. U některých tiskáren Xerox jsou už předem nainstalované aplikace i obchod s aplikacemi, které připravíme klientovi na míru,” popisuje nejnovější vývoj Ondřej Vltavský, produktový manažer společnosti Xerox.

 

Ekologická udržitelnost

Problémy spojené s životním prostředím se staly jedním z hlavních témat v mnoha odvětvích, tisk rozhodně není výjimkou. Tlak spotřebitelů je takový, že ekologický přístup je pro výrobce tiskových zařízení v podstatě nutností. Využití recyklovaného papíru, výsadba nových stromů za každý pokácený. To jsou jen jedny z možností, kterými se mohou společnosti vydat.

 



Vzorníky – nenápadní pomocníci tiskaře


Jak je již patrné z názvu Reklama Polygraf Obaly, a prověřeno dlouholetou tradicí – barevná pestrost a kvalita tisku demonstrována na nejmodernějších technologiích, na veletrhu ve všech halách přímo rezonuje, ať již na plakátech, obalech, displejích či reklamních předmětech. Tisk je realizován jak výtažkovými (CMYK), tak i přímými barvami. A právě, co se týče přímých barev, hrají zde důležitou roli vzorníky. Samozřejmě že jak materiálové, tak ty tiskové v nabídce vystavovatelů obvykle nechybí.

 

Barevných vzorníků, kde každá barva je popsána číslem jako matematický model, existuje celá řada. Jen namátkově -  Ral, Ninja, Color, Poster a samozřejmě pro tiskaře nejznámější Pantone (X Rite) , který existuje hned v několika základních i rozšířených provedeních (přímé barvy pro různé substráty, přímé a kombinované barvy, složené barvy atd.).

 

Pantone je základ

Základní vzorník, který vlastní úplně každý, kdo má co do činění s tiskem, je tvořen 1114 barvami na natíraném i nenatíraném substrátu. Tyto barvy se míchají za pomoci 15 základních barev (14 barev + transparentní běloba). Vedle hmotných vzorníků lze pro správnou správu barev využívat i pokročilé digitální aplikace (např. Pantone Live).

 

Chytrá aplikace od Spandexu

Vzorníky samozřejmě nereprezentují jen ty pre pressové určené ke správě barev, ale i materiálové a mnohé další. K velmi žádaným moderním vzorníkovým nástrojům patří i práce s chytrými aplikacemi. Jednu z nich nabízí svým klientům i společnost Spandex. Aplikace Spandex ColorBox  je určena především pro oblast signmakingu a Spandex ji svým zákazníkům poskytuje zdarma ke stažení. Klient může tak mít v mobilní aplikaci tisíce barev ze vzorníků oblíbených značek v oblasti signmakingu – ORAFOL, 3M, Avery Dennison a ImagePerfect.



Díky bohatým knihovnám je možná konstrukce obalů téměř pro každého


Na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY se lze setkat s celou řadou technologií i produktů. Ve stínu trochu zůstávají SW aplikace, které jsou na trhu velmi žádány. Řada tradičních vystavovatelů pražského výstaviště je však má ve své nabídce a určitě nezaškodí se s nimi trochu seznámit.

 

V současnosti řada tiskáren rozšiřuje své výroby o segment obalů. Obaly se často zabývají i „neobalářské“ segmenty, např. reklamní agentury, studia či e-shopy. Samozřejmě stále platí, že velkou sériovou výrobu zajišťují velcí a střední hráči na trhu s lepenkovými obaly. Vyrobit si menší zakázky však začíná být trendem i pro výše uvedené segmenty.  Navrhnout obal přitom díky řadě na trhu dostupných SW nemusí být až tak obtížné.

 

Výhoda konstrukčních SW? Velké množství konstrukčních vzorů…

V současnosti existuje celá řada konstrukčních programů k vývoji obalů. K nejrozšířenějším z nich patří produkt ArtiosCAD, který na trhu nabízí společnosti ESKO, Macron Systems či DataLine Technology - tedy firmy, se kterými, včetně kvalitních tiskových i dokončovacích technologií, se téměř každoročně lze setkat na výstavišti PVA v pražských Letňanech. Výhoda všech (tedy nejenom nejrozšířenějšího ArtiosCAD) obalových SW je jejich uzpůsobení na míru sortimentu a klienta. SW se skládají z jednotlivých modulů, ať už vhodných ke kreslení, vkládání grafiky, vizualizace ve 3D či používaných jako výrobní nástroje k vytváření technologických podkladů. Klient tedy nemusí zakupovat všechny moduly, ale jen ty, které potřebuje. Knihovny obalů obsahují parametrické modely, kde klient může měnit buď pouze hlavní rozměry či je i dále modifikovat. V případě menší produkce, kterou zajišťuje např. plotrem je obvyklá kombinace Knihovny obalů-kreslení-3D vizualizace. Velkou výhodou ArtiosCAD je jeho propojení i na řadu dalších SW ESKO a globální působnost.

 

ArtiosCAD nebo EngView?

ArtiosCAD není jediným SW. Na českém trhu si řada klientů oblíbila i SW EngView Package Designer, který vedle kvalitní nabídky plotrů, distribuuje další veletržní matador, společnost HAWE SYSTEMS.  SW se vyznačuje podobným prostředím i členěním. Uživatele určitě zaujme i jeho velmi snadné ovládání, bohaté knihovny pro vývoj nejenom krabic, ale i displejů, výstavního nábytku apod. či příznivou cenou.

 



Zajímavé konstrukce obalu zvyšují prodej


I když v souvislosti s designem obalu, především u spotřebitelských obalů, vnímáme kvalitně a hlavně originálně realizovanou grafiku, je dobré se inspirovat i konstrukcí obalu, která ho někdy dokáže zvýraznit ještě mnohem více. Vzhledem k tomu, že na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY zajímavé designy nikdy nechyběly, je velkou pravděpodobností, že konstrukční inspirace bude oslovovat návštěvníky i na letošním ročníku.

 

Vytvořit ikonickou konstrukci tak, aby přetrvala desítky i více let, je opravdovou výzvou. Přesto i ve světě obalů se takové designy vyskytují. Konstrukci výrazně tvarované láhve si vybavíme při vyslovení značky Coca Cola nebo i při vzpomínce na trojúhelníkový tvar čokolády Toblerone, včetně stejně tvarovaného obalu připomínající Matterhorn. Pravdou je, že konstrukcí lze zaujmout i při uvádění nového výrobku na trh či doplnění prodeje produktu v odlišném typu obalu.

 

Kvádr je dobrý tvar pro logistiku, designově však nudí

Zatímco u běžných spotřebitelských produktů je potřeba často řešit doslova každý desetník v celém logistickém řetězci, tedy i při přepravě, kde se nejoptimálněji a nejekonomičtěji přece jenom paletizují obaly ve tvaru kvádru, situace je přece jenom o něco odlišnější v sektoru dárkových a reklamních obalů. Pro současného spotřebitele se ukazuje, že zajímavým designovým tvarem je ostrohranný mnohoúhelník, ať už ve smyslu pěti, šesti či osmiúhelníku, tak velmi výrazného trojúhelníku. Tvarově poutavě působí i různé typy rukojetí či konstrukčních tvarů, které narušují plochu obalu, třeba jen tím, že po vyklopení vyčnívají ven. Dobře působí i konstrukce s průhledovými okénky či vytvořeným designem složeným z jemných linek vypálenými např. laserem.

 

Sekundární využití oceňují téměř všichni

V souvislosti s konstrukcí obalu se často především v oblasti e-commerce hovoří i o stále oblíbenějším sekundárním využití. Pokud z přepravního obalu, po jeho vyprázdnění, může spotřebitel vytvořit hračku pro děti, domeček či pelíšek pro domácího mazlíčka apod., obal posílí nejenom vazbu ke značce, ale udělá obvykle i velkou radost.



Chytrá řešení pro (téměř) každého uživatele


Konica Minolta se řadí k pravidelným vystavovatelům na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY. Společnost zároveň patří, ať již z hlediska své originální expozice, tak i díky promyšlenému programu, na výstavišti k těm naprosto nepřehlédnutelným. Stejně úspěšně se prezentuje i na dalších národních a mezinárodních akcích i soutěžích. Na konci loňského roku obohatila řadu svých ocenění i o cenu „IT produkt roku“.

 

Konica Minolta je považována za progresivního dodavatele kancelářských, tiskových, produkčních i zušlechťovacích technologií. Patří i mezi vývojáře různých platforem, z nichž nejnovější je např. Workplace Hub, který se skládá ze sady nástrojů, sloužících ke zlepšení správy klientského IT. Díky spolupráci s dalšími silnými partnery v oboru tak může navrhnout ty nejpokročilejší serverové technologie v kombinaci se špičkovým zabezpečením.

 

IT produkt roku 2019

Skutečnost, že je Konica Minolta pojmem nejenom v oblasti tisku, ale i IT, bylo oceněno na konci listopadu i v rámci soutěže IT produkt roku, kterou organizuje redakce Computerworld. Cílem je vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.

 

Komplexní a bezpečné IT systémy za pomoci Workplace Hub

Konica Minolta Business Solutions Czech získala prestižní ocenění v kategorii  Komplexních informačních systémů  za návrh Podnikové IT infrastruktury na 1m2 , při které byla  úspěšně využita právě platforma Workplace Hub.



Krásné Vánoce a úspěšný rok 2020




Zabalená čokoláda patří k Vánocům i veletrhům


Pokud se řeknou Vánoce, mnohým se vybaví dárky či čokoláda na stromku. Vše pochopitelně náležitě zabaleno. S čokoládou se setkáváme i na stáncích veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY, ať už jako s dárkovým, pochutinovým či B2B artefaktem. Jak čokoládu zabalit, aby obal plnil nejenom své základní, ale i marketingové funkce?

 

Čokoládu měli v oblibě již staří Májové a Aztékové, ti ji však upřednostňovali v tekuté podobě. V pevné podobě se čokoláda objevila poměrně pozdě – až v 19. století, a od té doby je vhodným dárkovým artefaktem. Zatímco bonbonierové krabice často vynikají nejenom lákavou grafikou, ale často i sofistikovanou konstrukcí, tabulková čokoláda se omezuje velmi často na tvar obdélníku či krychle a z hlediska designu je velkou výzvou především pro grafiky. Kvalita čokolády je daná nejenom značkou, ale ke kvalitě přispívá i balení. Zatímco standardní typy čokolády jsou nejčastěji baleny do PP folie potisknuté flexotiskem či hlubotiskem, kvalitativně vyšší forma upřednostňuje papírový či lepenkový přebal s primárním hliníkovým obalem uvnitř.

 

Zaujme vzhled eko

V době, kdy se společnost soustředí na environmentální problémy a celkovou udržitelnost, se tato témata nevyhnou ani známé pochutině. Upřednostňovány jsou Fair Trade varianty v obalu, který koresponduje s přírodou – tedy nejčastěji papír v přírodní hnědé barvě s jednoduchým pérovým potiskem. V případě převázání motouzem či sisalem, je i takto jednoduchý design velmi výrazný.

 

Zdobená čokoláda

I u dnes hojně populárních zdobených čokolád se sušeným ovocem či kořením platí v případě balení známá poučka „méně je více“. Tyto čokoláda je nejlépe balit jen do průhledné fólie či do lepenkového obalu s větším průhledovým okénkem.

 

Spotřebitel ocení odlišitelný design

K letošním vítězům národní soutěže Obal roku 2019 patří velmi originální nelepený obal trojúhelníkového tvaru na sadu čokolád (přihlašovatel společnosti T-SEVERKA spol. s r.o.). Konstrukce obalu, která netradičním tvarem zaujme na první pohled, byla navíc volena s

maximálním důrazem na jednoduchost výroby a kompletace. S ohledem na to, že se

jedná o prémiový produkt, byla kromě ofsetového tisku použita také zlatá ražba a slepotisk.

 



Etikety – sortiment, kde se stýká svět obalů a tisku


Již dávno zdaleka ne nenápadným produktem mnohých veletrhů jsou etikety. Naopak etiketa často u obalu supluje část informativní, grafickou i reklamní. Není bez zajímavosti, že etiketovací průmysl patřil mezi první segmenty v oblasti obalů a polygrafie, který již před řadou let „nasadil“ do výroby digitální tisk. Etikety nechybí každoročně ani na triu oblíbených veletrhů REKLAMA POLYGRAF OBALY v Praze v Letňanech.

 

Svět etiket je nesmírně pestrý a dávno není již rozdělen jen na konvenční skupinu etiket, na které se musí před umístění na produkt aplikovat lepidlo a naopak samolepicích etiket, které se aplikují po sejmutí z krycí vrstvy již hotovou lepící částí. Dnes se můžeme setkat kolem sebe i s etiketami bezpečnostními, smrštitelnými (shrink sleeve), IML (In Mould Label, které jsou při výrobě plastových obalů zality plastem přímo ve formě a jsou tudíž prakticky neodstranitelné), s reklamními a na dotek velmi atraktivními 3D etiketami a mnohými dalšími materiálovými či aplikačními kombinacemi.

 

Všímáte si trendů u etiket na nápoje?

Zajímavá u etiket není jen proměna tiskových technologií, kdy se stále častěji uplatňují technologie digitální, ale i vlastní grafický design. Samozřejmě, že nelze bagatelizovat, svět etiket je designově téměř bez hranic. Přesto, pokud se omezíme „pouze“ na nápoje, lze mnohé trendy vysledovat. Zatímco před pár lety vyhlásily plastové etikety různých typů vítězné tažení vůči papírovým, dnes už toto zdaleka neplatí. Naopak papírová etiketa je brána jako produkt s vyšší prodejní úrovní. Dalším velkým trendem, především u „těžkého“ alkoholu je částečný odklon od barvy černé, která vždy prezentovala luxus, k barvě bílé, která ve spojení např. s jednoduchým zlatým či stříbrným prvkem ve tvaru linky působí luxusně neméně.

 

Nealkoholické nápoje upřednostňují barevný design, ale hlavně nápad

Zatímco u dražších typů nápojů je žádán a oceňován minimalistický design, u nealko nápojů určených pro široké cílové skupiny (včetně dětí a mládeže) je tomu jinak. Etikety jsou obvykle vícebarevné, aby upoutaly, ale vedle barevnosti musí mít i něco navíc. Ať už je to nápad převedený do vícelistových bookletek, atraktivní reklamní sdělení či „seriálové“ soutěže. A jen na okraj, jak u těchto etiket, tak etiket pro ostatní spotřebitelské produkty, se stále častěji uplatňuje personalizace, což je možná i částečně odpověď na otázku, proč je u etiket tak oblíben právě digitální tisk. Ostatně jak etikety, tak především digitální tiskové stroje od nejznámějších i méně známých kvalitních značek, na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY zaberou i v příštím roce 2020 nemalou část výstavní plochy.



Vánoce a obaly patří k sobě


Vánoční svátky by neměly být časem stresu, ale naopak klidu a pohody. Patří k nim i vánoční dárky, které jsou opět spjaty s obaly a balením. Tedy tématem, na které každoročně navazuje i veletrh REKLAMA POLYGRAF OBALY. Bez ohledu, že přípravy veletrhu jsou v plném proudu, zkusme se nad vánočními obaly dnes trochu zastavit i na našich stránkách.

 

Zatímco, ještě ne před příliš dávnou dobou, většina spotřebitelů dávala přednost před „odborným“ zabalením svému vlastnímu, a o to osobnějšímu balení do vánočního papíru, dnes již podle různých průzkumů i v této oblasti panuje malinký odklon směrem k originálnímu profi balení od různých odborných služeb, které poskytuje buď přímo obchod, či se nacházejí v podobě stánku nedaleko od něho. Ale navíc, ať tak či onak, kromě tohoto venkovního obalu, hraje velkou roli i vlastní dárkový obal, často i přizpůsobený vánoční atmosféře.

 

Papírové a lepenkové obaly hrají prim

I když je design obalů spjat s řadou materiálů, přesto je nejčastější variantou obal z papírových materiálů, nejčastěji v podobě krabičky z lepenky. V čase Vánoc je mnoho produktů baleno nejenom do klasických obalů z hladké či vlnité lepenky, ale ukazuje se, že spotřebitelé především v tomto čase velmi oceňují přidanou hodnotu potahované kartonáže.

 

Kovové obaly a etuje jsou vnímány prémiověji

K velmi oblíbeným obalům patří o něco dražší obaly kovové, u kterých následný uživatel oceňuje i jejich praktičnost v podobě jejich následného sekundárního využití, kdy je upotřebí i na ukládání dalších věcí, které má v domácnosti. Opravdový boom je v balení šperků – současné etuje mají nejenom estetickou funkci posílenou díky vnitřní, často textilní fixací, ale i jejich víko  je často zdobeno origami, korálky apod. K velmi originálním patří vnitřek fixace etuje s přidanou hodnotou, např. rozkládací konstrukce, ve které obdarovaný najde svůj dárek. Tedy balení s příběhem, protože i příběhy neodmyslitelně k Vánocům patří.



Adventní kalendáře - designová inspirace


K předvánoční atmosféře přispívá řada aktivit, které přímo souvisí s vánočními svátky. Některé aktivity se týkají i obalářů a reklamního průmyslu. K velmi populárním patřily vždy adventní kalendáře. Doba, kdy se však jednalo o unifikované plošné kalendáře s naperforovanými okénky s uvnitř ukrytou čokoládou, však poněkud pokročila.

 

Dnešní adventní kalendáře již nepředstavují jen oblíbený typ sladkého dárku pro děti, řada z nich udivuje sofistikovanou konstrukcí, nápaditou grafikou i netradičním produktem uvnitř. Pojďme se v předvánočním čase trochu inspirovat adventními kalendáři, které mohou být i vhodnými B2B dárky.

 

Pravidlo číslo jedna: Překvapení

Produkt sám o sobě by měl být pro obdarovaného milým překvapením. Adventní kalendáře jsou velmi spjaty s čokoládovými čtverečky, proto se producenti B2B adventních kalendářů soustředí velice často (i když čokoláda se i zde vyskytuje velmi často, patří prostě k Vánocům) na jiný typ produktu – např. čaj, lahvičky (čokoládové, alko, nealko), ale často se nebojí jít i do úplně netradičních záležitostí např. ponožek, parfumerie, hraček apod. Jiný typ produktu potřebuje i jiný typ obalu.

 

Pravidlo číslo dvě: Radost z rozbalování

V souvislosti s B2B dárkem hraje důležitou roli i nápaditý typ obalu. Ten lze ostatně udělat i z původní ploché obdélníkové konstrukce, ať již zajímavou grafikou či jen různorodě vyperforovanými okénky. Pokud však je adventní kalendář určen pro produkty s větším objemem, je potřeba k němu konstrukci udělat na míru. K velmi pěkným záležitostem patří obaly na adventní kalendáře ve stylu staveb, soudků či vánočních stromečků.

 



Scodix ve spojení s W2P


Scodix ve spojení s W2P

S digitálním strukturálním efektovým lakováním Scodix se návštěvníci veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY setkávají díky společnosti DataLine Technology, která Scodix na našem trhu zastupuje a zároveň patří již řadu let k nejvíce navštěvovaným vystavovatelům na pražském výstavišti PVA v Letňanech. V letošním roce přichází Scodix s další novinkou, v podobě nabídky W2P workflow.

 

W2P (Web To Print) je řešení pro online komunikaci zadavatele tisku s výrobcem tiskoviny prostřednictvím webového prohlížeče. Komunikace zahrnuje vše od zpracování grafického návrhu, přes kalkulaci, zjištění možného termínu dodání až po automatické odeslání informací o vyexpedované zakázce včetně předpokládaného času doručení.

 

Scodix Studio W2P se představuje

V souvislosti především s e-commerce segmentem nabývá W2P komunikace stále většího významu. V letošním létě Scodix, přední světový poskytovatel digitálního zušlechťování oznámil spuštění SW novinky v podobě Scodix Studio W2P. Nové workflow v podobě se Scodix Studio W2P lze bez problémů integrovat do všech hlavních existujících web-to-print pracovních postupů, díky nimž se digitální zušlechťování stává online záležitostí i pro ty nejnáročnější úlohy web-to-print.

 

V jednoduchosti je zvýšení kvality a výkonu

Soubory designů s vyznačeným efektovým zušlechťováním jsou odesílány do SW Scodix Studio W2P, který automaticky zpracovává data a po jejich zpracování je odesílá na tisk Scodix Ultra. SW služba zvyšuje nejenom možnosti využití, ale zároveň zvyšuje i produktivitu zařízení Scodix Ultra Digital Enhancement Presses a tím i celého pracovního postupu. Díky pokročilým řešením Scodix Studio W2P je rovněž  povolena integrace MIS (Management Information Systém).



Novinky ze světa plotrů Kongsberg


Řezací plotry Kongsberg zná, alespoň podle značky, téměř každý výrobce kartonáže či signmakingu. Plotry jsou známé díky své vysoké kvalitě, variabilitě a výkonům. Nemalou výhodou je, že jejich výroba je u nás v Brně. Na konci léta společnost ESKO, která plotry vyrábí, představila hned několik novinek.

 

Nejnovějším nabízeným řezacím stolem je v současnosti Kongsberg C Edge, který je ideální jak pro oblast signmakingu, tak pro vzorkování a výrobu obalů z vlnité lepenky. Řezací stůl se vyznačuje nejenom spolehlivostí a vysokou robustností, která ve spojení s kvalitní konstrukcí velmi dobře absorbuje nežádoucí rázy, ale i vzhledem ke zpracovávaným materiálům i vysokou produkční rychlostí.

 

Excelentní řez v produkční rychlosti

Při dodržení standardů vysoké kvality nabízí plotr svým uživatelům i zvýšení produktivity při rychlosti řezu až 75 m / min v kombinaci se zrychlením až 1G. Plotry Kongsberg C Edge lze postupně ještě dále vylepšovat. Jak vaše společnost roste, Kongsberg C Edge se vyvíjí s ní a lze jej snadno upgradovat jak v rychlosti, tak v akceleraci.

 

Lze na plotrech Kongsberg simulovat i výsek? Ano, lze…

Další novinku od ESKO Kongsberg představuje jednotka Dual Heavy Duty. Díky ní již operátor nemusí manuálně zasahovat do změny nástrojů. Naopak hlava automaticky během práce přepíná a používá správný nástroj, čímž výrazně zvyšuje efektivitu výroby. Dual Heavy Duty poskytuje lepší kvalitu ohybů (týká se především komplikovaného rýhování u vícevrstvých lepenek) i na materiálech s vysokým obsahem recyklovaného materiálu.

V kombinaci s nástrojem Esko CorruSpeed ​​může technologie řezat a perforovat vlnitou lepenku v kvalitě konvenčního výseku v plné rychlosti stroje až 100 m / min, což je v současnosti nejlepším řešením pro menší až střední produkční zakázky digitálního výseku u produktů z vlnité lepenky, včetně displejů a další produkce POS.

 



Polygrafie spojuje svět tisku, reklamy a obalů


Trendem veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY, kterého si všimla řada návštěvníků i vystavovatelů, je neustále vzrůstající segment tiskových, resp. digitálních technologií. Bylo by však velkým omylem se domnívat, že ze všech třech částí jednoho z nejznámějších veletrhů na českém trhu je část Polygraf tím hlavním tahounem. Překvapující byl totiž i další poznatek posbíraný z reakcí návštěvníků i vystavovatelů letošního ročníku…

 

Oblast tisku, především toho digitálního, už dávno není možné vnímat jen z pozice technologie či na druhé straně merkantilu či tištěných periodik. Digitální tisk s sebou nese mnohé výzvy a především velký potenciál. Na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY se prezentovaly technologie, které oslovovaly jak producenty či dodavatele segmentu obalů, tak i reklamy. I to je dalším důkazem, že když se veletržně spojil svět Reklamy se světem Obalů, jednalo se o správnou volbu. Navíc i obal často nese reklamní ať již viditelné, či jen podprahové reklamní sdělení, takže pouto mezi všemi třemi segmenty je opravdu pevné.

 

Cílená reklamní kampaň přivádí na výstaviště žádanou klientelu

Veletrh tisku, balení a reklamy je ostatně spojen i v předveletržní propagaci. V rámci cílených reklamních kampaní propagace veletrhu nechybí desítky PR, inzerátů i outdoor reklamy. Pro zvýšení počtu odborných návštěvníků a tím i potenciální klientele vystavovatelů organizátoři každoročně prezentují na frekventovaných místech billboardy a megaboardy.

 

Úspěšná je i internetová reklama

Nechybí propojení jak s tištěným odborným tiskem, tak je cíleně elektronickou formou distribuován na tisíce adres i pravidelně vydávaný Newsletter. Organizátoři zajišťují i dnes úspěšný e-direct.  Na veletrh bylo elektronickou formou pozváno téměř 15 000 návštěvníků. Na Newsletter navazovala PPC kampaň, která pracovala s několika typy bannerů, které se objevovaly téměř na stovce webových stránek. Nechybí ani cílená online kampaň v rámci internetového reklamního prostoru Facebook, Google, Seznam. A samozřejmostí je i propagace veletrhu v zahraničí.



Plán výstaviště

Závěrečná zpráva 2019

Facebook