Reklama Polygraf
Místo konání - LETŇANY
PVA EXPO PRAHA Výstaviště Letňany
Soutěž
Duhový paprsek Kalendář 2020

Lasery, obráběcí centra, servis strojů a zakázkové řezání 4ISP s.r.o.


Výroba z plastů, kartonu, dřeva, pěnových materiálů, textýlií – reklamní tabule, písmena, stojany, vitríny, obaly

Nejběžnějším materiálem pro výrobu je v tomto případě plexisklo, správně označovaná PMMA a nebo nejrůznější typy kartonů. Ideálním kandidátem pro řezání ale i popisování výrobků je v tomto případě CO2 laser, jehož cena se pohybuje v rozmezí od 130 tisíc korun výše. Na trhu lze najít i typy s cenou pod padesát tisíc korun, které ovšem nejsou vhodné pro profesionální práci. Kromě plastů Vám umožní zpracovávat i papír, dřevo, gumu, překližku a další nekovové materiály.  U některých materiálů ponechává po řezu víe či méně opálenou hranu, v jiných případech umožňuje materiál značit, ale již nikoliv dělit. Uveďme zde například sklo, či kůži. CO2 lasery BRM se používají také při výrobě razítkových štočků.

Značení reklamních předmětů

Přestože běžná – mechanická varianta CO2 laseru značení umožňuje, kvalita výstupu není nejvyšší a na značení velmi jemné grafiky se proto příliš nehodí. Řešením pro tento případ je speciální varianta – značkovací laser. Je opatřen jiným typem hlavy, která se mechanicky nehýbe, pouze vychyluje paprsek laseru dvojicí zrcátek. Značení je mnohonásobně rychlejší a díky použitým typům vysokofrekvenčních trubic i výrazně jemnější. Při pořízení značkovacího laseru bude však třeba sáhnout do peněženky o něco hlouběji. Ceny základních modelů se pohybují od částky 250 tisíc korun výše.
Pro značení kovových předmětů či některých typů tvrdých plastů je vhodnější vláknový značkovací laser, který pracuje na nižší vlnové délce. Vláknový laser dovoluje provádět značení opravdu jemné grafiky i textu. Kvalitní stroje dokáží napsat písmo o výšce 0.2mm, které je pod mikroskopem stále dobře čitelné. Nejgeniálnějším pomocníkem je UV značkovací laser, jeho pořizovací náklady jsou výrazně vyšší, tím si ho nemůže dovolit každý a jeho majitel tak získává originalitu na trhu.

Výroba kovových raznic či štočků

Výroba mechanických raznic či tiskařského štočku se pohybuje na okraji mezi reklamním a nástrojařským průmyslem. Běžně se pro tuto činnost užívají frézky či elektroerozivní metody obrábění, málo se však ví, že i tento typ výrobku je možné zpracovat pomocí značkovacího laseru o dostatečném výkonu. Při požadavku na hloubkovou ražbu či dokonce prořez tenčích materiálů je vhodné volit stroj s výkonem minimálně 30, lépe však padesát wattů. Na výsledek bude mít podstatný vliv i volba rozměru pracovní plochy, která je definována použitou čočkou stroje. Čočky jsou výměnné a k jednomu zařízení lze tak mít více typů pro zpracování jednotlivých úkolů. Výroba štočků zabere čas, ale i tak si můžete přijet stroj do Eurazio center vyzkoušet dříve než si jej pořídíte.

Řezání kovu, výroba z nerezu

V reklamním průmyslu se pro výrobu nejčastěji využívá nerezového plechu, jehož síla se pohybuje od 0.5 do cca 1.5mm. Ještě před několika lety bylo zcela nemyslitelné, aby si menší reklamní společnost pořídila laser, schopný kvalitního řezu v těchto materiálech a výrobu bylo třeba řešit v kooperaci s externím dodavatelem. Dnes je již možné na trhu najít vláknové lasery s nižším výkonem – pro uvedené materiály zcela dostačuje 300W – a velmi kvalitním výstupem a to za cenu, která jen mírně převyšuje jeden a půl milionu korun. To již jistě stojí za zvážení.

Kromě vláknových laserů je možné na speciálních CO2 laserech s výkonem 130-150W a speciální hlavou nerezový plech také dělit. Cena stroje je pak třetinová a lze jej využít i k dalším činnostem. Přesto doporučujeme nákup tohoto typu laseru důrazně zvážit, neboť CO2 laser využívá pro řezání nerezu pálení a nikoliv tavení jako laser vláknový za použití dusíku. Výsledná řezná hrana je opálená a tmavá a proto není v reklamním průmyslu na většinu aplikací vhodná.

Vidět znamená věřit

Ať už uvažujete o jakémkoliv stroji, vždy je nejvhodnější domluvit se v Eurazio center v Modleticích u Prahy předvedení v praxi a na Vašem materiálu. Některé stroje bude mít dodavatel přímo na své předváděcí místnosti, případně Vám může nabídnout návštěvu u zákazníka, kde je daný stroj již instalován. Při předvedení se nesoustřeďte pouze na zařízení, ale také na programy na přípravu dat, vyptejte se na servisní podmínky a rychlost reakce v případě závady. Nejlepší vizitkou dodavatele jsou vždy spokojení zákazníci – a proto požádejte, zde je možné s některým z nich mluvit. Ať Vám vybrané zařízení dlouho a co nejlépe slouží.

 






Více
Závěrečná zpráva 2019

Facebook