Reklama Polygraf
Místo konání - LETŇANY
PVA EXPO PRAHA Výstaviště Letňany
Soutěž
Duhový paprsek Kalendář 2020

Zajímavé konstrukce obalu zvyšují prodej


I když v souvislosti s designem obalu, především u spotřebitelských obalů, vnímáme kvalitně a hlavně originálně realizovanou grafiku, je dobré se inspirovat i konstrukcí obalu, která ho někdy dokáže zvýraznit ještě mnohem více. Vzhledem k tomu, že na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY zajímavé designy nikdy nechyběly, je velkou pravděpodobností, že konstrukční inspirace bude oslovovat návštěvníky i na letošním ročníku.

 

Vytvořit ikonickou konstrukci tak, aby přetrvala desítky i více let, je opravdovou výzvou. Přesto i ve světě obalů se takové designy vyskytují. Konstrukci výrazně tvarované láhve si vybavíme při vyslovení značky Coca Cola nebo i při vzpomínce na trojúhelníkový tvar čokolády Toblerone, včetně stejně tvarovaného obalu připomínající Matterhorn. Pravdou je, že konstrukcí lze zaujmout i při uvádění nového výrobku na trh či doplnění prodeje produktu v odlišném typu obalu.

 

Kvádr je dobrý tvar pro logistiku, designově však nudí

Zatímco u běžných spotřebitelských produktů je potřeba často řešit doslova každý desetník v celém logistickém řetězci, tedy i při přepravě, kde se nejoptimálněji a nejekonomičtěji přece jenom paletizují obaly ve tvaru kvádru, situace je přece jenom o něco odlišnější v sektoru dárkových a reklamních obalů. Pro současného spotřebitele se ukazuje, že zajímavým designovým tvarem je ostrohranný mnohoúhelník, ať už ve smyslu pěti, šesti či osmiúhelníku, tak velmi výrazného trojúhelníku. Tvarově poutavě působí i různé typy rukojetí či konstrukčních tvarů, které narušují plochu obalu, třeba jen tím, že po vyklopení vyčnívají ven. Dobře působí i konstrukce s průhledovými okénky či vytvořeným designem složeným z jemných linek vypálenými např. laserem.

 

Sekundární využití oceňují téměř všichni

V souvislosti s konstrukcí obalu se často především v oblasti e-commerce hovoří i o stále oblíbenějším sekundárním využití. Pokud z přepravního obalu, po jeho vyprázdnění, může spotřebitel vytvořit hračku pro děti, domeček či pelíšek pro domácího mazlíčka apod., obal posílí nejenom vazbu ke značce, ale udělá obvykle i velkou radost.






Více
Závěrečná zpráva 2019

Facebook