Reklama Polygraf
Místo konání - LETŇANY
PVA EXPO PRAHA Výstaviště Letňany
Soutěž
3. ročník Mistrovství ČR a SR v Car Wrappingu Duhový paprsek Kalendář 2020

Zabalená čokoláda patří k Vánocům i veletrhům


Pokud se řeknou Vánoce, mnohým se vybaví dárky či čokoláda na stromku. Vše pochopitelně náležitě zabaleno. S čokoládou se setkáváme i na stáncích veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY, ať už jako s dárkovým, pochutinovým či B2B artefaktem. Jak čokoládu zabalit, aby obal plnil nejenom své základní, ale i marketingové funkce?

 

Čokoládu měli v oblibě již staří Májové a Aztékové, ti ji však upřednostňovali v tekuté podobě. V pevné podobě se čokoláda objevila poměrně pozdě – až v 19. století, a od té doby je vhodným dárkovým artefaktem. Zatímco bonbonierové krabice často vynikají nejenom lákavou grafikou, ale často i sofistikovanou konstrukcí, tabulková čokoláda se omezuje velmi často na tvar obdélníku či krychle a z hlediska designu je velkou výzvou především pro grafiky. Kvalita čokolády je daná nejenom značkou, ale ke kvalitě přispívá i balení. Zatímco standardní typy čokolády jsou nejčastěji baleny do PP folie potisknuté flexotiskem či hlubotiskem, kvalitativně vyšší forma upřednostňuje papírový či lepenkový přebal s primárním hliníkovým obalem uvnitř.

 

Zaujme vzhled eko

V době, kdy se společnost soustředí na environmentální problémy a celkovou udržitelnost, se tato témata nevyhnou ani známé pochutině. Upřednostňovány jsou Fair Trade varianty v obalu, který koresponduje s přírodou – tedy nejčastěji papír v přírodní hnědé barvě s jednoduchým pérovým potiskem. V případě převázání motouzem či sisalem, je i takto jednoduchý design velmi výrazný.

 

Zdobená čokoláda

I u dnes hojně populárních zdobených čokolád se sušeným ovocem či kořením platí v případě balení známá poučka „méně je více“. Tyto čokoláda je nejlépe balit jen do průhledné fólie či do lepenkového obalu s větším průhledovým okénkem.

 

Spotřebitel ocení odlišitelný design

K letošním vítězům národní soutěže Obal roku 2019 patří velmi originální nelepený obal trojúhelníkového tvaru na sadu čokolád (přihlašovatel společnosti T-SEVERKA spol. s r.o.). Konstrukce obalu, která netradičním tvarem zaujme na první pohled, byla navíc volena s

maximálním důrazem na jednoduchost výroby a kompletace. S ohledem na to, že se

jedná o prémiový produkt, byla kromě ofsetového tisku použita také zlatá ražba a slepotisk.

 






Více
Plán výstaviště

Závěrečná zpráva 2019

Facebook