K předvánoční atmosféře přispívá řada aktivit, které přímo souvisí s vánočními svátky. Některé aktivity se týkají i obalářů a reklamního průmyslu. K velmi populárním patřily vždy adventní kalendáře. Doba, kdy se však jednalo o unifikované plošné kalendáře s naperforovanými okénky s uvnitř ukrytou čokoládou, však poněkud pokročila.
Dnešní adventní kalendáře již nepředstavují jen oblíbený typ sladkého dárku pro děti, řada z nich udivuje sofistikovanou konstrukcí, nápaditou grafikou i netradičním produktem uvnitř. Pojďme se v předvánočním čase trochu inspirovat adventními kalendáři, které mohou být i vhodnými B2B dárky.
Pravidlo číslo jedna: Překvapení
Produkt sám o sobě by měl být pro obdarovaného milým překvapením. Adventní kalendáře jsou velmi spjaty s čokoládovými čtverečky, proto se producenti B2B adventních kalendářů soustředí velice často (i když čokoláda se i zde vyskytuje velmi často, patří prostě k Vánocům) na jiný typ produktu – např. čaj, lahvičky (čokoládové, alko, nealko), ale často se nebojí jít i do úplně netradičních záležitostí např. ponožek, parfumerie, hraček apod. Jiný typ produktu potřebuje i jiný typ obalu.
Pravidlo číslo dvě: Radost z rozbalování
V souvislosti s B2B dárkem hraje důležitou roli i nápaditý typ obalu. Ten lze ostatně udělat i z původní ploché obdélníkové konstrukce, ať již zajímavou grafikou či jen různorodě vyperforovanými okénky. Pokud však je adventní kalendář určen pro produkty s větším objemem, je potřeba k němu konstrukci udělat na míru. K velmi pěkným záležitostem patří obaly na adventní kalendáře ve stylu staveb, soudků či vánočních stromečků.