Obal plní řadu základních (ochranná, manipulační) i marketingových (vizuální, propagační, informativní, psychologická, estetická atd.) funkcí. Ve světě současných obalů se základní funkce považují za naprosto samozřejmé a je kladen stále větší důraz na funkce marketingové. Marketingovou podporu produktu však zdaleka neposkytuje jen obal, ale i další prostředky mediální, vizuální či produktové komunikace. Významnou produktovou podporu poskytují produktu displeje. A displeje, spolu s dalšími POS produkt, nebudou chybět ani na veletrzích OBALY a REKLAMA POLYGRAF.
Displej je obvykle nestandardní záležitostí, konstrukce tedy vychází z podstatně odlišných základů než standardní konstrukce obalů. Atraktivní a výrobně kvalitní provedení displeje dotváří i samotnou celkovou atmosféru prodejny či její části. Aby tuto atmosféru zákazník pozitivně vnímal, je nutné dodržování vizuálního stylu a značky v místě prodeje.
U displeje hraje velikou roli jeho nezaměnitelný vzhled. Podobně jako obal i prezentační stojan „komunikuje“ se zákazníkem a nabízí mu určitý příběh, který podporuje zájem o nabízený produkt.
Design stojanu by měl vyvolat zájem, nadšení a další podobné emoce, nicméně stále je potřeba si uvědomovat, že nesmí na druhou stranu nikdy svou originalitou přebýt zájem o vlastní výrobek. S tím souvisí i tzv. přehledný, srozumitelný design, který nekomunikuje jen sám za sebe.
Displeje z lepenky
Displeje z lepenky vyrábí na evropském i českém trhu řada velkých i menších výrobců. K nejvýznamnějším z nich patří společnost STI Group, která je držitelem řady prestižních mezinárodních i národních (např. v loňském roce Obal roku) ocenění. V nabídce společnosti lze najít permanentní i prodejní stojany, dekorační POS i sloupy, speciální promoce, digitální signage atd. Společnost pracuje i s moderními digitálními technologiemi, tak není nemožné pro ni vyvinout či vyrobit displeje s přidanou hodnotou šité přímo na míru zákazníkovi. Velký zájem již před časem vzbudil interaktivní typ POS, což je displej s integrovaným vysílačem, tzv. Beacon, který odesílá zprávy na chytré telefony a umožňují např. instore navigaci přímo k danému stojanu či zprostředkování různých informací, ať už o výhodných nabídkách, spotřebitelských soutěžích, novinkách a podobně.
Na výstavišti nebude chybět ani POPAI
POPAI je mezinárodní nezisková organizace, jejímž posláním je podpora marketingu v místě prodeje a její zastoupení v podobě POPAI Central Europe, která je středoevropskou pobočkou světové asociace, nebude jako obvykle chybět ani na letňanském výstavišti. POPAI CE pořádá soutěž POPAI AWARDS o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace. Zde se samozřejmě presentují nejenom displeje z lepenky, ale i z řady jiných materiálů, často i v náročných materiálových kombinací. Např. v loňském ročníku v rámci soutěžní expozice POPAI Awards bylo představeno 109 realizací ve 20 soutěžních kategoriích. Absolutním vítězem se stalo Paletové vystavení Jägermeister od společnosti Dago, která je rovněž velmi známým výrobcem displejů a POS. Tato práce získala zároveň cenu za kreativitu, ocenění za nejlepší materiálovou a technickou inovaci a bylo oceněno v kategorii Alkoholické nápoje.