REKLAMA POLYGRAF OBALY
Odebírat novinky
Event venue - LETŇANY
PVA EXPO PRAGUE
Contest
Kalendář 2025

Kalendář 2025


Výsledky 2025-05-13 15:44:28

Přihlášky od 2024-12-20 00:00:00

Přihlášky do 2024-04-01 00:00:00




Základní informace:

Uzávěrka přihlášek do 1. 4. 2025

 

Preambule: Je dobře, že i v dnešní digitalizované době neztrácí tištěný kalendář své kouzlo a je součástí našich domovů i kanceláří. Kalendář má obrovskou sílu. Může být opravdovým uměleckým dílem a velmi silnou formou prezentace, může být ukázkou umu tiskaře, který ho vyrobil. Také ale může být silným lidským příběhem, který stál u jeho zrodu. Soutěž o ten nejhezčí je soutěží příběhů, umění i poctivého řemesla.

 

Předmět soutěže: Předmětem soutěže jsou vydané kalendáře pro rok 2025 pro tuzemské i zahraniční klienty v České a Slovenské republice.  

 

Cíl soutěže: Cílem soutěže je ocenit výjimečné práce - kalendáře a to nejen z pohledu vlastního polygrafického zpracování ale i z hlediska originálního návrhu či společenského poselství. V neposlední řadě si soutěž klade za cíl podpořit vlastní obor.

 

Soutěžní kategorie:

  • CENA ZA FOTOGRAFII
  • CENA ZA KVALITU GRAFICKÉHO ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA POLYGRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA PODPORU SOCIÁLNÍ A SPOLEČENSKÉ ROLE
  • CENA PRO MLADÉ TVŮRCE
  • CENA BRANDED CONTENT (propagační účin)
  • CENA ZA ILUSTRACI
  • CENA ZA STOLNÍ KALENDÁŘ
  • CENA VEŘEJNOSTI - hlasování veřejnosti na webu soutěže
  • GRAND PRIX - celkový vítěz

 

Kritéria hodnocení bez pořadí významnosti:

  • celková výtvarná úroveň řešení,
  • originalita a inovativní přístup zpracování,
  • efektivita marketingového sdělení,
  • kvalita polygrafického zpracování,
  • společenský přínos (např. podpora sociální a společenské role, přínos pro rozvoj cestovního ruchu, podpora mladých tvůrců apod.).

 

Základní termíny:

  • 20. 12. 2024 - vyhlášení soutěže
  • 1. 4. 2025 - uzávěrka přihlášek
  • 4. 4. 2025 - poslední termín pro odevzdání dvou výtisků 
  • 8. 4. 2025 - jednání odborné poroty 
  • Hlasování veřejnosti na webových stránkách 8. 4. - 30. 4. 2025
  • 13. 5. 2025 - vyhlášení výsledků soutěže

 

Účastníci soutěže: Soutěže se mohou zúčastnit fyzické i právnické osoby, jednotlivci i autorské kolektivy.


Vyhlášení:

CENA ZA STOLNÍ KALENDÁŘ

České zvyky a pranostiky

Vydavatel: Ing. Ivo Valenta

Porota oceňuje poctivou a pečlivou práci, která musela být při tvorbě kalendáře vynaložena. Jedná se o kulturně hodnotný kalendář, který je klasicky zpracovaný a barevně sladěný.

 

CENA ZA FOTOGRAFII

Národní divadlo: Fotografie z inscenací

Vydavatel: Národní divadlo

Kalendář je oceněn za konzistentní výběr fotografií a jednotnou koncepci.

 

CENA ZA KVALITU GRAFICKÉHO ZPRACOVÁNÍ

Umělecké směry a hnutí 20. století

Vydavatel: ANTALIS s.r.o.

Vynikající práce s papíry, přehledné, čistě zpracovaná grafika. Jedná se o kalendář, který by si porotci rádi pověsili na stěnu.

 

CENA ZA PODPORU SOCIÁLNÍ A SPOLEČENSKÉ ROLE

DOMA 2025

Vydavatel: Arkadie, o.p.s.

V kalendáři jsou v hlavní roli pěkné fotografie a zbytek je funkční a čistý. Typograficky velmi povedený kalendář, který je minimalistický.

 

CENA PRO MLADÉ TVŮRCE

PAPER CUT

Vydavatel: Střední odborná škola, užitého umění a designu, Plzeň

Získává ocenění za hru s papírem a ruční práci.

 

VRSTVY LESA

Vydavatel: Střední odborná škola obchodu, užitého umění a designu, Plzeň

Tento kalendář porota cení za grafické zpracování, výběr písma, celkovou koncepci a provázanost.

 

ZOOLOGY OF EMOTIONS

Vydavatel: STŘEDNÍ UMĚLECKÁ ŠKOLA, OSTRAVA

Jedná se o vtipný a hravý kapesní kalendář.

 

CENA BRANDED CONTENT (propagační účin)

Domov důchodců Horní Planá 2025

Vydavatel: Domov důchodců Horní Planá

Kalendář beze zbytku naplňuje vše, co od kategorie propagační účin porota očekává. Skvělé zapojení klientů domova do tvorby kalendáře. Jedná se o velmi milou a hravou prezentaci společnosti/domova důchodců.

 

CENA ZA ILUSTRACI

VRSTVY LESA

Vydavatel: Střední odborná škola obchodu, užitého umění a designu, Plzeň

Porota oceňuje, jak ilustrace skvěle doplňují koncepci kalendáře. Ten je zároveň velmi dobře graficky zpracovaný.

 

ZVLÁŠTNÍ CENA POROTY

Autorský objekt

Vydavatel: STŘEDNÍ UMĚLECKÁ ŠKOLA, OSTRAVA

Porota přistoupila k udělení této ceny za nestandardní přístup a netradiční uchopení kalendáře.

 

CENA VEŘEJNOSTI

Příběh mého těla

Vydavatel: Aliance žen s rakovinou prsu, o.p.s.

6 474 hlasů



Porota:

Radana Čechová - Šéfredaktorka, Forum Media, vydavatel týdeníku Marketing & Media

David Gebrle - fotograf, ambasador spol. Fujifilm

Jakub Karman - grafik ABF a.s.

Jiří Hubka - Showdown Displays Europe, Senior Territory Sales Manger CZ & SK & PL

Simona Janů - Product Marketing Manager Specialist Papyrus Bohemia s.r.o.

Zdeněk Sobota - prezident Svazu polygrafických podnikatelů 



Podmínky:

Uzávěrka přihlášek do 1. 4. 2025

 

M.I.P. Group, a.s.

vyhlašuje soutěž

Kalendář 2025

V Praze, dne 10. 12. 2024

 

 

1. Vyhlašovatel a organizátor soutěže

 

 

1.1. Vyhlašovatel soutěže

Název: M.I.P. Group, a.s.
Adresa: Beranových 667, Praha 9 – Letňany, 190 00
IČ: 25666703
DIČ: CZ25666703

1.2. Organizátor soutěže

Název: ABF, a.s.
Adresa: Beranových 667, Praha 9 – Letňany, 199 00
IČ: 63080575
DIČ: CZ63080575

Korespondenční adresa: Dělnická 213/12, Praha 7 – Holešovice, 170 00

1.3. Sekretář soutěže

Jméno: Michaela Dunajská
Adresa: ABF, a.s., Dělnická 213/12, Praha 7 – Holešovice, 170 00
Tel.: 724 225 752
E-mail: dunajska@abf.cz

 

2. Předmět a účel soutěže

2.1. Předmět soutěže

Předmětem soutěže jsou vydané kalendáře pro rok 2025 pro tuzemské i zahraniční klienty v České a Slovenské republice.

2.2. Účel a poslání soutěže

Cílem soutěže je ocenit výjimečné práce - kalendáře a to nejen z pohledu polygrafického zpracování ale i z hlediska originálního návrhu či společenského poselství. V neposlední řadě si soutěž klade za cíl podpořit vlastní obor.

 

3. Soutěžní kategorie

  • CENA ZA FOTOGRAFII
  • CENA ZA KVALITU GRAFICKÉHO ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA POLYGRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA PODPORU SOCIÁLNÍ A SPOLEČENSKÉ ROLE
  • CENA PRO MLADÉ TVŮRCE
  • CENA BRANDED CONTENT (propagační účin)
  • CENA ZA ILUSTRACI
  • CENA ZA STOLNÍ KALENDÁŘ
  • CENA VEŘEJNOSTI - hlasování veřejnosti na webu soutěže
  • GRAND PRIX - celkový vítěz

 

4. Způsob vyhlášení soutěže

Soutěž bude veřejně vyhlášena tiskovou zprávou, zveřejněním na webových stránkách www.reklama-fair.cz, www.kalendarroku.cz a dalším vhodným způsobem.

 

5. Náležitosti oznámení výsledků soutěže

Vyhlašovatel oznámí rozhodnutí o výběru nejlepších soutěžních prací vydáním tiskové zprávy a zveřejněním na webových stránkách soutěže. Dále pak rozesílkou Newsletteru Sign Invention.

 

6. Účastníci soutěže

Soutěže se mohou zúčastnit fyzické i právnické osoby, jednotlivci i autorské kolektivy.

 

7. Požadované části soutěžní práce, obsah, grafická či jiná úprava

7.1. Přihláška do soutěže

7.1.1. Přihláška do soutěže

On-line přihláška na stránkách soutěže www.kalendarroku.cz 

7.1.2. Zaplacení účastnického poplatku

Na účet č. 10665612/0800, České spořitelny, a.s., bankovní poplatky spojené s převodem hradí plátce. Podklady k platbě budou zaslány odpovědním e-mailem po přijetí on-line přihlášky. Poplatek je možné uhradit rovněž osobně při předání soutěžních prací sekretáři soutěže.

7.2. Obsah soutěžní práce

7.2.1. Text

Textová část bude obsahovat stručný popis koncepce, stručný komentář vzniku díla, záměr. Rozsah max. 800 znaků včetně mezer prostřednictvím on-line formuláře.
Text bude využit pro prezentaci díla.

7.2.2. Grafická část

Grafická část bude obsahovat náhled titulní strany a jedné vnitřní strany ve formátu:
a) jpg, png či gif v rozlišení pro webové stránky soutěže (1024 px šíře)
b) jpg, tiff nebo pdf v tiskové kvalitě, 300 dpi, šíře min. 10 cm, CMYK

7.2.3. Dodání kalendáře

2 výtisky kalendáře budou doručeny na adresu organizátora.

7.3. Soutěžní práce

Soutěžní práce se stává majetkem vyhlašovatele za účelem publicity a prezentace soutěže.

 

8. Způsob odevzdání soutěžních prací

8.1. Přípustné způsoby předání soutěžních prací

8.1.1. Elektronicky - textová a grafická část soutěžní práce bude zaslána prostřednictvím formuláře on-line přihlášky.

8.1.2. Poštou - 2 výtisky kalendáře budou zaslány na adresu sekretáře soutěže (viz 1.3.) , na obálce bude uvedeno: Kalendář 2025.

Kalendáře lze též odevzdat (po předchozí domluvě) v pracovní dny v týdnu v době mezi 09.00 hod. až 15.30 hod. sekretáři soutěžní přehlídky (viz 1.3.).

8.1.3. V případě odeslání soutěžní práce poštou či dodání na adresu organizátora musí být doručena sekretáři nejpozději v konečný den lhůty pro odevzdání (viz 12.2.). Odpovědnost za včasné doručení soutěžní práce nese soutěžící.

 

9. Kritéria hodnocení

9.1. Kritéria, podle kterých budou soutěžní práce hodnoceny, se stanovují bez pořadí významnosti následovně:

  • celková výtvarná úroveň řešení
  • originalita a inovativní přístup zpracování
  • efektivita marketingového sdělení
  • kvalita polygrafického zpracování
  • společenský přínos (např. podpora sociální a společenské role, přínos pro rozvoj cestovního ruchu, podpora mladých tvůrců apod.).  

 

10. Porota

10.1. Členové poroty

Radana Čechová - Šéfredaktorka, Forum Media, vydavatel týdeníku Marketing & Media

David Gebrle - fotograf, ambasador spol. Fujifilm

Jakub Karman - grafik ABF a.s.

Jiří Hubka - Showdown Displays Europe, Senior Territory Sales Manger CZ & SK & PL

Simona Janů - Product Marketing Manager Specialist Papyrus Bohemia s.r.o.

Zdeněk Sobota - prezident Svazu polygrafických podnikatelů 

11. Cena

11.1. Ceny

  • GRAND PRIX 
  • CENA ZA FOTOGRAFII
  • CENA ZA KVALITU GRAFICKÉHO ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA POLYGRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA PODPORU SOCIÁLNÍ A SPOLEČENSKÉ ROLE
  • CENA PRO MLADÉ TVŮRCE
  • CENA BRANDED CONTENT (propagační účin)
  • CENA ZA ILUSTRACI
  • CENA ZA STOLNÍ KALENDÁŘ
  • CENA VEŘEJNOSTI - hlasování veřejnosti na webu soutěže

 

12. Základní termíny

12.1. Datum vyhlášení soutěžní přehlídky: 20. 12. 2024

12.2. Datum odevzdání soutěžních prací soutěžícími

Datum odevzdání soutěžních prací sekretáři soutěžní přehlídky elektronicky a osobně, kurýrem nebo poštou a termín zaplacení poplatku do: 4. 4. 2025

12.3. Datum konání hodnotícího zasedání poroty

BUDE UPŘESNĚNO V BŘEZNU 2025

12.4. Datum hlasování veřejnosti

8. 4. 2025 - 30. 4. 2025

12.5. Datum uveřejnění výsledků soutěže

Vyhlášení výsledků soutěže proběhne dne 13. 5. 2025.

12.6. Veřejné vystavení soutěžních prací

Nedílnou součástí soutěže je výstava nejlepších soutěžních prací. Výstava proběhne na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY, který se koná ve dnech 13.-15. 5. 2025 v PVA EXPO PRAHA Letňany.

 

13. Klauzule o akceptování soutěžních podmínek

13.1. Souhlas soutěžících se soutěžními podmínkami

Odevzdáním přihlášky vyslovují soutěžící souhlas se všemi podmínkami soutěže jakožto smlouvy a s rozhodnutími soutěžní poroty, učiněnými v jejich rámci a v souladu s nimi.

 

14. Klauzule o autorských právech a zveřejnění soutěžních prací

14.1. Autorská práva soutěžících

Odevzdáním soutěžních návrhů dávají soutěžící souhlas s bezplatným využitím soutěžních prací k výstavním a publikačním účelům, k zveřejnění soutěžní práce na internetu a ke zveřejnění kontaktu v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.

14.2. Svolení k užití autorského díla pro účely této soutěžní přehlídky

Soutěžní práce se stávají majetkem vyhlašovatele soutěže. Autoři udělují vyhlašovateli souhlas užít jejich autorská díla pro účely této soutěže. Užití autorského díla pro jiné účely, než byly uvedeny v těchto Soutěžních podmínkách, je však vázáno na výslovné svolení autorů.

14.3. Protokol o průběhu soutěžní přehlídky

14.3.1. Ze zasedání poroty pořídí sekretář, popřípadě jiná osoba pověřená předsedou poroty, protokol o průběhu soutěžní přehlídky, jehož správnost ověří svým podpisem všichni členové poroty a osoba zapisující.

14.3.2. Protokol o průběhu soutěžní přehlídky obsahuje zejména zápis z jednání poroty, seznam všech posuzovaných soutěžních prací, rozhodnutí o výsledcích, rozhodnutí o rozdělení cen včetně jeho zdůvodnění a prezenční listiny.

 



FINAL REPORT 2023