Preambule: Je dobře, že i v dnešní digitalizované době neztrácí tištěný kalendář své kouzlo a je součástí našich domovů i kanceláří. Kalendář má obrovskou sílu. Může být opravdovým uměleckým dílem a velmi silnou formou prezentace, může být ukázkou umu tiskaře, který ho vyrobil. Také ale může být silným lidským příběhem, který stál u jeho zrodu. Soutěž o ten nejhezčí je soutěží příběhů, umění i poctivého řemesla.
Předmět soutěže: Předmětem soutěže jsou vydané kalendáře pro rok 2025 pro tuzemské i zahraniční klienty v České a Slovenské republice.
Cíl soutěže: Cílem soutěže je ocenit výjimečné práce - kalendáře a to nejen z pohledu vlastního polygrafického zpracování ale i z hlediska originálního návrhu či společenského poselství. V neposlední řadě si soutěž klade za cíl podpořit vlastní obor.
Soutěžní kategorie:
Kritéria hodnocení bez pořadí významnosti:
Základní termíny:
Účastníci soutěže: Soutěže se mohou zúčastnit fyzické i právnické osoby, jednotlivci i autorské kolektivy.
vyhlašuje soutěž
V Praze, dne 10. 12. 2024
Název: M.I.P. Group, a.s.
Adresa: Beranových 667, Praha 9 – Letňany, 190 00
IČ: 25666703
DIČ: CZ25666703
Název: ABF, a.s.
Adresa: Beranových 667, Praha 9 – Letňany, 199 00
IČ: 63080575
DIČ: CZ63080575
Korespondenční adresa: Dělnická 213/12, Praha 7 – Holešovice, 170 00
Jméno: Michaela Dunajská
Adresa: ABF, a.s., Dělnická 213/12, Praha 7 – Holešovice, 170 00
Tel.: 724 225 752
E-mail: dunajska@abf.cz
Předmětem soutěže jsou vydané kalendáře pro rok 2024 pro tuzemské i zahraniční klienty v České a Slovenské republice.
Cílem soutěže je ocenit výjimečné práce - kalendáře a to nejen z pohledu polygrafického zpracování ale i z hlediska originálního návrhu či společenského poselství. V neposlední řadě si soutěž klade za cíl podpořit vlastní obor.
Soutěž bude veřejně vyhlášena tiskovou zprávou, zveřejněním na webových stránkách www.reklama-fair.cz, www.kalendarroku.cz a dalším vhodným způsobem.
Vyhlašovatel oznámí rozhodnutí o výběru nejlepších soutěžních prací vydáním tiskové zprávy a zveřejněním na webových stránkách soutěže. Dále pak rozesílkou Newsletteru Sign Invention.
Soutěže se mohou zúčastnit fyzické i právnické osoby, jednotlivci i autorské kolektivy.
7.1.1. Přihláška do soutěže
On-line přihláška na stránkách soutěže www.kalendarroku.cz
7.1.2. Zaplacení účastnického poplatku
Na účet č. 10665612/0800, České spořitelny, a.s., bankovní poplatky spojené s převodem hradí plátce. Podklady k platbě budou zaslány odpovědním e-mailem po přijetí on-line přihlášky. Poplatek je možné uhradit rovněž osobně při předání soutěžních prací sekretáři soutěže.
7.2.1. Text
Textová část bude obsahovat stručný popis koncepce, stručný komentář vzniku díla, záměr. Rozsah max. 800 znaků včetně mezer prostřednictvím on-line formuláře.
Text bude využit pro prezentaci díla.
7.2.2. Grafická část
Grafická část bude obsahovat náhled titulní strany a jedné vnitřní strany ve formátu:
a) jpg, png či gif v rozlišení pro webové stránky soutěže (1024 px šíře)
b) jpg, tiff nebo pdf v tiskové kvalitě, 300 dpi, šíře min. 10 cm, CMYK
7.2.3. Dodání kalendáře
2 výtisky kalendáře budou doručeny na adresu organizátora.
7.3. Soutěžní práce
Soutěžní práce se stává majetkem vyhlašovatele za účelem publicity a prezentace soutěže.
8.1.1. Elektronicky - textová a grafická část soutěžní práce bude zaslána prostřednictvím formuláře on-line přihlášky.
8.1.2. Poštou - 2 výtisky kalendáře budou zaslány na adresu sekretáře soutěže (viz 1.3.) , na obálce bude uvedeno: Kalendář 2025.
Kalendáře lze též odevzdat (po předchozí domluvě) v pracovní dny v týdnu v době mezi 09.00 hod. až 15.30 hod. sekretáři soutěžní přehlídky (viz 1.3.).
8.1.3. V případě odeslání soutěžní práce poštou či dodání na adresu organizátora musí být doručena sekretáři nejpozději v konečný den lhůty pro odevzdání (viz 12.2.). Odpovědnost za včasné doručení soutěžní práce nese soutěžící.
BUDE UPŘESNĚNO
Datum odevzdání soutěžních prací sekretáři soutěžní přehlídky elektronicky a osobně, kurýrem nebo poštou a termín zaplacení poplatku do: 4. 4. 2025
BUDE UPŘESNĚNO V BŘEZNU 2025
8. 4. 2025 - 30. 4. 2025
Vyhlášení výsledků soutěže proběhne dne 13. 5. 2025.
Nedílnou součástí soutěže je výstava nejlepších soutěžních prací. Výstava proběhne na veletrhu e-SALON, který se koná ve dnech 7.-10. 11. 2024 v PVA EXPO PRAHA Letňany.
Odevzdáním přihlášky vyslovují soutěžící souhlas se všemi podmínkami soutěže jakožto smlouvy a s rozhodnutími soutěžní poroty, učiněnými v jejich rámci a v souladu s nimi.
Odevzdáním soutěžních návrhů dávají soutěžící souhlas s bezplatným využitím soutěžních prací k výstavním a publikačním účelům, k zveřejnění soutěžní práce na internetu a ke zveřejnění kontaktu v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
Soutěžní práce se stávají majetkem vyhlašovatele soutěže. Autoři udělují vyhlašovateli souhlas užít jejich autorská díla pro účely této soutěže. Užití autorského díla pro jiné účely, než byly uvedeny v těchto Soutěžních podmínkách, je však vázáno na výslovné svolení autorů.
14.3.1. Ze zasedání poroty pořídí sekretář, popřípadě jiná osoba pověřená předsedou poroty, protokol o průběhu soutěžní přehlídky, jehož správnost ověří svým podpisem všichni členové poroty a osoba zapisující.
14.3.2. Protokol o průběhu soutěžní přehlídky obsahuje zejména zápis z jednání poroty, seznam všech posuzovaných soutěžních prací, rozhodnutí o výsledcích, rozhodnutí o rozdělení cen včetně jeho zdůvodnění a prezenční listiny.