Reklama, tisk a obaly jdou ruku v ruce, stejně tak jako tomu bude na letošním veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY. Bez úspěšného plnění marketingových funkcí obalu, by řada produktů nemohla úspěšně konkurovat v současném prostředí nadbytku. O prodejnosti produktu se tedy významnou měrou zasluhuje design obalu. Soudobé technologie jsou schopné nabídnout řadu benefitů, kterými zvýší prodejnost zboží, a to i přesto, že se často nejedná o žádné podbízení cenou, ale přímo naopak!
Šetřit na prémiovém obalu se nevyplatí
Pokud chce producent, aby byl jeho výrobek vnímán v kvalitativně vyšší kategorii, musí tomu odpovídat i obal. Zatímco u jednoduché přepravní klopové krabice klient, vedle bezchybné funkčnosti, ocení především její nižší cenu, u prodejních prémiových obalů se šetření naopak nemusí vyplatit. Výrobek zde sám o sobě je dražší záležitostí, proto šetřit na obalu není rozhodně na místě. Méně kvalitní či na pohled lacině působící obal nejenomže nezvýší prodejnost, ale často nepodpoří ani důvěryhodnost značky. Naopak, pokud designér dokáže promítnout do obalu, i za cenu zvýšených nákladů na jeho výrobu, atraktivní příběh, který je pro spotřebitele důvěryhodný, spotřebitel design propojí s produktem a je ochoten si za zvýšenou kvalitu připlatit.
Vícebarevný tisk a co dál…
Tisková kvalita, byť se zdá, že již dosáhla vrcholu, stále stoupá. Většina tiskáren používá tiskové systémy CMYK ++. Pro odlišení se v záplavě konkurence, je proto často téměř nezbytností, především u prémiových výrobků, použít u obalů některou z forem moderního zušlechťování. Vedle ražby, laminace či konvenčního lakování matnými či lesklými laky v celoplošném či parciálním provedení, k nejatraktivnějším moderním způsobům zušlechťování patří vytváření struktury povrchu. Vedle sítotisku se efektové strukturální lakování dnes vytváří především pomocí digitálních technologií. V rozšiřující nabídce je možné vytvářet nejenom různou strukturu povrchu, ale využívat i netradiční laky, např. s přídavky glitterů atd.