Reklama Polygraf Reklama Polygraf
Místo konání - LETŇANY
PVA EXPO PRAHA Výstaviště Letňany

ČESTNÁ VSTUPENKA NA KONFERENČNÍ PROGRAM DNE SIGNMAKINGU KE STAŽENÍ




Úspěšný příběh začal na pražském výstavišti!


Společnost Xerox patří k tradičním vystavovatelům na veletrhu Reklama Polygraf Obaly. V loňském roce si dokonce výstaviště PVA v Praze Letňany firma vybrala pro svou evropskou premiéru unikátní technologie Xerox Iridesse. Tento stroj budí od svého uvedení na trh oprávněný zájem po celém světě a dočkal se i řady ocenění. To nejnovější získal nejnověji v druhé polovině letošního května od Evropské asociace pro digitální tisk.

 

Xerox Iridesse je jediným digitálním tiskovým strojem, který je schopen s vysokou přesností tisknout až šest barev v jediném průchodu se schopností vylepšovat výstup dekorativními metalickými, průhlednými a bílými inkousty. Digitálním tiskárnám tak poskytuje více možností v oblasti samotného designu a umožní tisk atraktivních tiskových aplikací i v malých nákladech.

 

Nejvyšší ocenění hned ve třech kategorií

Produkční stroj Iridesse byl EDP vybrán a ve středu 15. května 2019 v rámci největší evropské výstavy zaměřené na specializovaný tisk, FESPA Global Print Expo v Mnichově, oceněn za úspěch ve třech odvětvích – náklady, efektivita a kvalita.

 

Úspěšná case study

Jedním z prvních klientů, kteří Iridesse otestovali, byla londýnská společnost IPW1. Po úspěšném testování následovala instalace tiskáren Iridesse po celé Evropě, včetně předních britských komerčních poskytovatelů tisku Hickling & Squires a Hobs Repro, italské Furlan Grafica, španělských Adaequo a ByPrint Madrid, švýcarských ILG Druck a Printsalon v Beneluxu.

Produkční stroj Iridesse dává designérům a digitálním poskytovatelům tisku schopnosti rozlišovat jednotlivé nabídky a rozšiřovat byznys za pomoci více funkcí, lepší kvality a větší flexibility při nižších nákladech

 



Veletrh jako platforma pro výrobce zpracovatelských technologií a jejich klienty


Každoročně na veletrhu zaznamenávají úspěšná obchodní setkání nejenom dodavatelé digitálních technologií, ale i segment zpracovatelských technologií. Těch lze najít na výstavišti PVA v Letňanech opravdu velký počet a není možné je všechny zařadit jen do několika podskupin. Nemalému zájmu se (nejenom) letos těšili vystavovatelé řezacích plotrů, frézek, CNC či laserů.

 

Řada vystavovatelů těchto technologií se veletrhu nejenom účastní pravidelně po řadu let, ale dokonce má i svá stálá místa umístění stánku. Mezi stálice na veletrhu patří i známý olomoucký dodavatel HAWE Systems, který pravidelně prezentuje jak řešení pro obaláře, tak i pro reklamní průmysl. Výhodou řezacích plotrů (Aristo) i pokročilých CNC řezacích a frézovacích systémů (MultiCAM) je nejenom jejich velmi solidní výkon a vysoká životnost, ale i otevřená architektura, která umožňuje spolupráci se všemi průmyslovými standardy CAD/CAM.

 

Evropská premiéra print-to-cut na pražském výstavišti

Vedle uvedených technologií, Hawe nabízí i řešení pro řezání laserem (Eurolaser) či plasmou, ev. vodním paprskem (MultiCam). Široká nabídka všech těchto zpracovatelských technologií ostatně na veletrhu nechyběla ani od dalších dodavatelů, ať již v podobě živých ukázek technologií, tak i presentace hotových vzorků. Nechyběla ani prezentace „Mercedesu“ na poli řezacích plotrů pro obaláře, od společnosti Kongsberg (na výstavišti prezentoval dodavatel technologie, Macron Systems).

Potěšitelným faktem byla hned řada premiér, nejenom v oblasti digitálního tisku, ale právě i z oblasti zpracování,  a to dokonce v evropském měřítku. Velkému zájmu se těšilo představení Gerber MCT cutter. V tomto případě se jedná o jednotný print-to-cut systém s úplnou integrací různých pracovních postupů. Dodavatel technologie, společnost Spandex, zvolil dokonce pražské výstaviště pro svou evropskou premiéru.

 

Výkonově i rozměrově nemalá evropská premiéra

Gerber MCT Cutter je univerzální digitální zařízení, které je určeno nejenom pro řezání, ale i frézování a finalizaci s řadou zaintegrovaných pracovních postupů. Progresivní typ plotru s robustní ocelovou konstrukcí lze použít jak na archy, tak i role a rovněž jak na pevné, tak i flexibilní materiály. Vedle stability, zaujme technologie i svou velikostí. Ploter je možné totiž na zakázku dodávat v řadě rozměrů, ten nejmenší je 1,6 x1,6m, ale standardně lze nabízet až rozměr 3,2 x 6, 4 m! Technologie se ovládá pomocí velmi intuitivního TigerVision Gerber MCT rozhraní, a nejsou pro ni problém běžné importní CAD či grafické formáty. Systém je rovněž kompatibilní s řadou RIP SW a tiskáren.

 

 



Zákazníkům veletrh pomáhá v rozhodování o koupi digitálního stroje


S rozvojem digitálních technologií je v současnosti téměř nemožné představit si výrobce obalů, reklamní agenturu či oblast signmakingu bez „digitálu“. Nové investice realizují či alespoň připravují nejenom stávající nebo naopak noví začínající uživatelé, ale současným trendem jsou i klasičtí velcí producenti konvenčních technologií, kteří digitální tisk používají jako vítanou alternativu k rozšíření svých obchodních možností.

Rozhodnutí o zakoupení digitálního stroje není rozhodně jednoduchou záležitostí, a i když se často v tisku dočteme, že nejvíce rozhodujícím faktorem je cena technologie, toto klišé již dávno neplatí. Současné digitální technologie nabízejí celou řadu možností šitou přesně na míru klientovi. Samozřejmě, že široká nabídka, může být často i méně přehledná a časově náročná z hlediska orientace.

 

REKLAMA POLYGRAF OBALY a digitál patří k sobě již řadu let

Jak výrobci, tak i jejich současní i potenciální klienti dlouhodobě z hlediska informací a kontaktů pozitivně hodnotí obsazení tria pražských jarních veletrhů. Současná polygrafie má v oblasti digitálního tisku širokou nabídku, ať již v podobě variability materiálů, formátů i produktů. Digitální tisk je velmi různorodou záležitostí nejenom z hlediska variabilních technologií či konstrukcí strojů, ale samozřejmě i pořizovací ceny. Zde však platí dvojnásob, že nízká pořizovací cena nemusí být k pozdějším provozním nákladům, servisu apod. zdaleka tou nejlevnější záležitostí.

 

Jednoznačným digitálním trendem je CMYK++ a pokročilé zušlechťování

Současná kvalita digitálního tisku dokáže s přehledem konkurovat konvenčním tiskovým technologiím i v průmyslovém měřítku. K největším trendům patří vícebarevné digitální stroje s co největším barevným gamutem. Především v oblasti reklamy a spotřebitelských obalů s přidanou hodnotou je velkým benefitem pokročilé zušlechťování, především v podobě strukturálního efektového lakování. Ostatně i tyto trendy byly letos vidět na stáncích vystavovatelů z řad nejznámějších společností – DataLine Technology (zastupuje HP Indigo, Scodix, Highcon atd), Konica Minolta, Mimaki, Oki, Bitcon, Xerox a mnohých dalších.

 



Závěrečná zpráva 2019




Závěrečná zpráva 2019




Video z MISTROVSTVÍ ČR a SR v CAR WRAPPINGU


 



Video z MISTROVSTVÍ ČR a SR v CAR WRAPPINGU


 



Jak hodnotí 26. ročník veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY vystavovatelé? 2. část


Za šťastné se u konaných veletrhů již od počátku považuje propojení sektoru Reklamy, Polygrafu a Obalů, které spolu často i úzce souvisí. I když na veletrhu asi nejvíce dominují tiskové a zušlechťovací technologie, nechybí zde ani samotní producenti, tedy včetně výrobců obalů. Mezi nimi k výrazným „tvářím“ již několik ročníků  patří společnost Achilles.

 

Jeden z nejznámějších výrobců potahované a luxusní kartonáže patří do skupiny Achilles Group. Pro výsledné produkty je charakteristické kvalitní precisní výrobní provedení ve spojení s excelentním potiskem a nápaditým zušlechťováním. Proč společnost pravidelně vystavuje na veletrhu, odpovídal její jednatel Jiří Šonka.

 

Kolikrát jste se již zúčastnili jako vystavovatelé veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY?

Letos naše firma absolvovala tuto výstavu již po osmé.

 

Jak hodnotíte letošní ročník?

Dle mého názoru se obecně úroveň výstavy rok od roku zlepšuje. Je to zejména vidět v oblasti tiskových technologií v kontextu digitálních procesů, které jdou dopředu mílovými kroky. S tím je spojený uživatelský komfort, rozsah záběru použití a koneckonců i aplikace v praxi.

Pro nás, tzv.  obaláře v kategorii potahované kartonáže nejde vývoj tak rychle, nicméně jsme svědky  změn na trhu a vidíme postupné pronikání poptávek na obaly, které jsou spojené s integrací elektroniky. Pokračuje trend dalších zlepšení a mimořádných optických a haptických požadavků na luxusní kartonáž. Nejsme jen nositelé praktických – výrobních dovedností, ale dokáže aplikovat náš „fortel“ i v oblasti zušlechťování povrchů formou víceronásobné nabídky laminace, laků a ostatních haptických efektů při realizaci náročných projektů pro významné zahraniční značky. V tomto duchu jsme absolvovali zajímavé rozhovory s novými potenciálními klienty a jsem netrpělivý v očekávání další spolupráce.

 

 Co jste naopak na veletrhu postrádali?

Mně osobně chybějí na této výstavě akce s podporou marketingových nebo reklamních agentur, které jsou v prvotním kontaktu se svými klienty a mohou tak bezprostředně a rychle přenášet názory a změny na trhu do praxe. To se neděje.

 

Zvažujete předběžně se zúčastnit dalšího ročníku?

Rozhodně. Účast na této výstavě považuji nejen za svou osobní prestiž, ale budu-li mluvit za tým Achilles CZ, tak setkávání se s novými lidmi, novými požadavky na nové produkty a v neposlední řadě i možnost vidět krásně výrobky ostatních „obalářů“ je nesmírně zajímavé, obohacující  a důležité pro práci nás všech ve firmě.  



Jak hodnotí 26. ročník veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY vystavovatelé?


Jak hodnotí 26. ročník veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY vystavovatelé?

 

Z hlediska návštěvníků i vystavovatelů je hodnocen letošní veletrh velice příznivě. Aby si mohli stávající i potenciální vystavovatelé dalšího ročníku udělat určitou představu, některé společnosti s rozdílnou obchodní nabídkou postupně prezentují své názory prostřednictvím odpovědí na stejné otázky. Velký zájem budí již řadu let sortiment, který nabízí společnost DataLine. Jaký význam má pro společnost veletrh, odpovídá Martin Bělík, Marketing & Sales Specialist, DataLine Technology.

 

Společnost DataLine patří již řadu let k výrazným vystavovatelům s pokročilými technologiemi. Na trhu zastupuje především HP Indigo, Scodix a Higcon. Tedy super pokročilý digitální tisk, díky své vysoké kvalitě znám jako digitální ofset, digitální efektové zušlechťování, včetně strukturálního lakování a nejnověji produkční typ laserového výseku.

 

Kolikrát jste se již zúčastnili jako vystavovatelé veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY?

To spočítat nedokážu, ale řeknu to jinak – na žádném z posledních ročníků jsme nechyběli.

 

Jak hodnotíte letošní ročník? Např., zda pro vás znamenal nějaké obchodní příležitosti, posun k nějakému sortimentu, užitečné kontakty, celkový dojem atd.

Letošní rok nás mile překvapil návštěvností. Vzhledem ke struktuře návštěvníků jsme letos nevystavovali žádné stroje, ale ukázky reálných produktů, které se na našich strojích vyrábějí. Měli jsme hodně podnětných rozhovorů a jednání s lidmi z reklamních agentur, výtvarníky, designery i uživateli obalových řešení.

 

Co jste na veletrhu postrádali? Ev. navrhovali byste do budoucna nějaké změny, posun, vylepšení…?

Veletrh je víceméně stejný každý rok, úroveň je stabilně stále slušná. Dobrý byl posun z horkého května do teplotně příjemnějšího dubna. Já spíše vnímám věci doprovodného charakteru, které by mohly být lepší – např. kapacita a kvalita občerstvení, parkovné zdarma…

 

Zvažujete předběžně se zúčastnit dalšího ročníku?

Polygraf bude před Drupou, takže účasti na něm využijeme pro pozvání našich zákazníků na tuto velkou akci, takže ano, na Polygrafu budeme.

 



Displej není jen „němý“ prodavač!


Sortiment displejů a další produkce POS je významným komunikačním propagačním prostředkem. Zatímco v 19. století, kdy se první displeje objevily, se o nich začalo hovořit jako o němých prodavačích, současné displeje musí zákazníky oslovovat mnohem více. Od propagačních reklamních předmětů, stojanů či bannerů chce uživatel především příběh, se kterým se může ztotožnit.

 

Displeje a další POS produkty významně podporují prodej. Nabídka těchto prostředků je opravdu široká, od stolních stojánků, přes floor displeje až k uceleným řešením typu ochutnávkových prodejních míst. Podporou produktu však zdaleka nemusí být prvky, které jsou s ním spjaty jako přímý nosič. Účinnou podpůrnou reklamou jsou rollery (roll up), cedule, bannery, woblery, stopery a další produkty.

 

Atraktivita spojená s vysokou životností

Jednou z nejrychleji rostoucích společností, které dodávají přenosné displeje po celé Evropě, je firma Very Displays. Výjimečné kvalitní POS produkty jsou často designově naprosto nezaměnitelné a vytváří pro své uživatele alternativně velkou konkurenční výhodu. Benefitem je i vysoká životnost – řada řešení je nabízena v materiálové kombinaci, s pevnou konstrukční kostrou.

 

Moderní reklama s velkým marketingovým potenciálem

Značka Ultima Displays se rychle stala evropským lídrem na trhu s vizuální komunikací s jedinečným sortimentem produktů a služeb. Společnost, která je součástí skupiny P3 Group, nabízí kompletní sortiment přenosných a skládacích řešení na evropský trh. K velmi oblíbeným patří nástěnné rámy LED Trappa. Rám disponuje s LED zadním osvětlením a tím dokáže vytvořit stylový a zajímavý displej na jakékoli stěně. LED podsvícení nízké spotřeby svítí na všechny čtyři strany a pomáhá vytvářet opravdu atraktivní typ grafiky, která je velmi snadno i zaměnitelná

 

Komplexní portfolio POS za příznivé ceny

Klasické i digitální poutače, světelné rámy, ale i velké portfolio upoutávkových vitrín (informační, interierové, venkovní, na plakáty atd.) – to je jen část nabídky známého dodavatele úspěšných POS řešení, společnosti Jansen Display. K zvláště atraktivním produktům této společnosti patří i podlahové poutače, které jsou nápadnými a efektivními komunikačními nástroji. Zároveň však i velmi odolné, designové a především za velmi příznivé ceny.

 



Ze světa papírových a lepenkových obalů


Dlouhodobějšími průzkumy je dokázáno, že produkty z papíru jsou spotřebitelem vnímány jako environmentální produkty, bez větší zátěže na přírodu. Ve výrobě obalů patří papír a lepenka k nejvíce používaným substrátům. V současnosti dokonce existuje i řada iniciativ, kde tyto materiály, především v obalovém segmentu často nahrazují nebo alespoň tvoří další alternativu k environmentálně méně příznivým materiálům. Zajímavosti a novinky z „papírového“ sortimentu nebudou chybět ani na výstavišti PVA v Letňanech.

 

V době vysoké konkurence je potřeba, především u spotřebitelského či dárkového obalu, maximálně zaujmout. Atraktivní portfolio produktů nabízí známý výrobce šanonů, pouzder a dárkových obalů, společnost Achilles, který je součástí skupiny Achilles Group. Především u dárkových krabic výrobce dosahuje vysoké kvality a exklusivity nejenom díky precisní výrobě či kvalitním materiálům, ale i z důvodu širokých možností technologického zušlechťování (laky, lesklá, matná, strukturální i holografická laminace atd.).

 

Ottova tiskárna slaví dvacetiny!

I když letos Ottova tiskárna slaví již 20 výročí svého vzniku, papírové tašky vyrábí přece jenom o něco kratší dobu, přesto se hned od počátku zapsala do povědomí klientů vysokou kvalitou a hlavně kreativitou svých řešení. A jak je lehká či naopak složitá výroba papírové tašky si mohou návštěvníci veletrhu zkusit přímo na stánku. Velkou novinkou letošního roku jsou rozšířené možnosti nabídky této společnosti, díky nové technologii v podobě výkonného laseru.

 

Od obalů až k POS produkci

Individuální přístup k zákazníkům, vlastní vývojový a konstrukční tým, možnost výroby od malého množství, moderní technologie a letité zkušenosti v oboru spolu se zaměřením na rozvoj a inovaci, umožňuje firmě Paketo (GNP, s. r. o.) tvořit obaly i displeje s přidanou hodnotou. V presentaci nebudou chybět ani ukázky a aplikace dnes tolik žádaného velkoformátového digitálního tisku, parciálního lakování nebo laminace.

 

Jak na tolik žádanou malosériovou výrobu?

Společnost MAILTEC SLOVAKIA, spol. s r. o. patří mezi významné dodavatele digitálních technologií (laserová, inkoustová, memjet), které jsou určeny především k výrobě etiket. Na pražském výstavišti však společnost bude i debutovat se zajímavým řešením pro výrobce obalů. V premiéře bude presentováno unikátní zařízení SlimBox, které je vhodné pro malosériovou výrobu krabicových obalů z vlnité lepenky. Obaly jsou „šité“ přímo na míru konkrétního výrobku. Tímto řešením se minimalizují náklady na balení, skladování a přepravu, materiál je možné přímo potisknout nebo označit etiketou.



Etikety, visačky, placky a lepíky….


Nenápadným, ale velmi důležitým sortimentem nejenom ve světě obalů jsou pomocné obalové prvky. Tyto prvky přebírají často funkce informační, bezpečnostní a především marketingové. Přímo či podprahově působí na uživatele a často mají rozhodující slovo v případném váhání o koupi produktu.  Na veletrzích REKLAMA POLYGRAF OBALY vystavovatelé z tohoto segmentu tradičně nechybí. A nejinak tomu bude i na letošním 26. ročníku.

 

K největším výrobcům etiket na našem trhu patří společnosti OTK, CologniaPress, Label Design, S&K Label a mnozí další. Zajímavé a úspěšné designy vedle velkých hráčů, nabízí i menší výrobci či dodavatelé. Návštěvníci veletrhu by neměli rozhodně minout stánek společnosti RAYFILM v hale 3, která uvede na trh novou produktovou řadu etiket RAYFILM Creative Labels. A v čem spočívá výraznost této řady? Především v tom, že klient se nemusí nechat omezit ani materiálem, ani nápadem a dokonce ani tvarem výseku, protože společnost je schopná dodat i řadu nestandardních tvarů etiket. Neobvyklý tvar je umocněn i nabídkou používaných materiálů. EXCLUSIVE materiály, jako jsou například Antique cream lepicí papír, perleťový samolepicí papír, průsvitný samolepicí papír nebo hnědý kraftový papír, dokáží udělat etikety opravdu jedinečné.

 

Lepíme s Lepíky

Opravdu mnoholetým tradičním vystavovatelem je společnost Lepíky CZ. Vedle klasických lepíků (mnohoúčelových polepových bodů), firma nabízí i další novinky v lepení, spolehlivé ruční aplikátory, osvědčené suché zipy i ultrapevné AFT pásky pro beznýtové technologie. K zajímavostem patří i Unizip, tedy samolepicí černý suchý zip tvořený vetkanými plastovými mini profily, které do sebe při přitlačení zapadnou a vytvoří pevný spoj, který je současně rozebiratelný. Tlakově aktivované lepidlo zipu má vysokou okamžitou přilnavost k většině materiálů s výjimkou teflonu a silikonu, teplotní odolnost je až do 90 stupňů Celsia.

 

Placky má ráda především generace Z

Jako komunikační prostředek, i když trochu jiného typu než etikety, slouží placky. Polský vystavovatel Badge4U je specialistou na reklamní sortiment již od svého vzniku v roce 1992. V současnosti je nabídka společnosti opravdu široká, přesto placky, včetně materiálů a výrobní technologie tvoří její nejznámější část a podle každoročního obléhání stánku na pražském výstavišti je vidět, že placky jsou i sortimentem nejpopulárnějším, především u mladší generace.



Nejrychlejší 3D tiskárna světa UNIZ vstupuje na český trh


Nejrychlejší 3D tiskárna světa UNIZ vstupuje na český trh

Ocenění z veletrhu CES, Las Vegas, leden 2019 – potvrzená rychlost tisku 1200mm/h

 

3D tisk pokořil další hranice. V hobby i profi provedení otevřel nové dimenze ve 3D tisku

Jak? Rychlostí, tiskovou plochou i kompaktností objektů. Rychlejší mechanická část a výkonnější vytvrzování zajistily, že výroba je až 50x rychlejší (dle velikosti výrobku)

Kdo? 3D tiskárny od výrobce UNIZ, označované jako SLASH (v profi řadě zSLTV). Tyto stroje pracují na bázi DLP (vytvrzování materiálu plošně, ne bodově). Jejich unikátnost je v tom, že mají patentovanou metodu, která zvyšuje výkon LED diod více než 4x. Následně se firma Uniz zaměřila na odstranění nedostatků běžných tiskových ploch a změnou materiálů dosáhli až 5x rychlejšího mechanického postupu při tisku.

3D tiskárny UNIZ vstupují na český trh v rámci veletrhu 3D Expo, resp. Reklama a Polygraf v Praze, PVA Letňany, který se koná v termínu 9. - 11. 4. 2019. Tiskárny na náš trh uvede firma Varmego s.r.o., která získala výhradní zastoupení na českém, slovenském a pobaltském trhu. Testy v řádech stovek výtisků již úspěšně proběhly a firma Varmego se také podílí na vývoji „myčky“ pro hotové výrobky, jejíž prototyp je již ve fázi výroby (popř už testování?).  
První dodávka těchto 3D tiskáren bude na území ČR během dubna. Informace na českém webu očekávejte v polovině dubna.
V této souvislosti proběhne na přelomu dubna a května uživatelský workshop jak nejlépe pracovat s těmito 3D tiskárnami.

 

Lehce k historii a technologii – starší a stále ještě kvalitní metodu STL již dříve doplnila metoda DLP. STL tiskárny fungují na bázi laserového spékání (bodově), DLP tiskárny pak na bázi LED diod (vytvrzování plošně, ne bodově).

Jedním z největších přínosů tiskáren SLASH je vysoký výkon UV LED diod, který je dosažen použitím patentovaného chladícího systému sestavy UV podsvícení. Díky tomu je tiskárna UNIZ SLASH UDP v současné době nejrychlejší 3D tiskárnou na světě s potvrzeným rychlostním rekordem za použití UDP technologie 1.200mm za hodinu.

Zmíněná UDP technologie je dalším patentem společnosti UNIZ. Za využití speciálního typu materiálu pružné membrány a inovativního složení UV resinu je možné, pomocí této technologie, dosáhnout zvýšení rychlosti tisku až na pětinásobek původních hodnot. Přestože tento typ tisku nemůže být použit na všechny tištěné objekty, při zachování designových pravidel je tento tisk vysoce spolehlivý. Důležitou informací jistě je i skutečnost, že pořizovací náklady zmíněného speciálního resinu jsou plně srovnatelné s jeho běžnou verzí.

Resin je tiskový materiál, kde každý druh resinu má jiné vlastnosti a jiné užití. Nabízíme například medicínský, pro ztracené lití, či pro prototypy včetně následné možnosti vrtání závitů, napodobení plastů a plexi i pro studené lití.

3D tiskárny série SLASH od konkurence odlišuje také výrazně větší tisková plocha 192x120mm s maximální výškou 200, resp. 400mm. Pro zákazníky z průmyslových oblastí však firma UNIZ dokáže nabídnout i zařízení s plochou podstatně větší. V současné době nabízí možnost výtisku největších výrobků varianta zSLTV-23 s maximálními rozměry 527x296x740mm.

Zařízení je dodáváno včetně software pro přípravu tiskových dat, jehož ovládání je mimořádně intuitivní a přehledné. Předvolené tiskové parametry dle použité náplně a automatické generování případných tiskových podpor zjednodušují tento proces na nejjednodušší možnou úroveň, kterou zvládne i začátečník s manuálem v ruce. V programu je pro první výtisk k dispozici několik 3D objektů a další nepřeberné množství je možné získat na internetu na serveru dodavatele.

Doplňkem programu pro počítač je aplikace pro mobilní telefony, která zjednodušuje dálkový dohled nad tiskárnou, a to i vizuálně díky kameře integrované v samostatném zařízení. Další funkcí této aplikace je i možnost spuštění samotného tisku bez nutnosti práce s PC.

Procesem samotného vytištění ještě není vše hotovo, protože výtisk je třeba zbavit zbytků nevytvrzeného tiskového materiálu a případně povrchově vytvrdit. Společnost UNIZ, ve spolupráci s firmou Varmego s.r.o., pro tuto aplikaci dokončuje vývoj jednotky, do které bude možné vložit celou tiskovou základnu, a tak zcela eliminovat kontakt mezi uživatelem a nevytvrzeným tiskovým materiálem.

Celé zařízení je koncipováno jako téměř bezúdržbové, uživatel při opotřebení mění pouze tiskovou nádrž a doplňuje RESIN. Firma Varmego s.r.o. trvale udržuje skladem náhradní díly, které mohou být předmětem výměny, takže není potřeba tiskárnu zasílat k výrobci i při větším servisním zásahu.

Technické parametry tiskáren

Série SLASH se skládá celkem ze 4 tiskáren se shodnými parametry. Rozdíly jsou pouze ve výšce maximálního tištěného objektu a přítomnosti či absenci UDP technologie.

Technologie                                      DLP/LCD Stereolitografie
Pracovní plocha                               192x120x200mm (SLASH PLUS, SLASH PLUS UDP)
                                                               192x120x400mm (SLASH PRO, SLASH PRO UDP)
Rozlišení os X a Y                             75µm (mikrometrů)
Výška vrstvy (osa Z)                        10,25,50,100,150,200,300 µm (mikrometrů)
Oddělovací mechanizmus            Polymerový film se speciální úpravou
Tisková podpora                              Technologie UNIZ Smart Support
Tiskový rychlost                               až 1.000 cm2 za hodinu
Kontrola hladiny resinu                Automatická

Rozměry, Váha                                 350x400x530mm, 14kg
Pracovní teplota                              18-28 °C
Napájení                                             100-240VAC
Optický systém                                5500 LUX UV LED pole s patentovaným systémem chlazení
Mechanické řešení                         Karbonová základna s ocelovou výstuhou
Připojení                                             USB, Wifi, Ethernet

Programové vybavení

Požadavky na systém                    Windows 7 a vyšší (pouze 64-bitové verze)
                                                               MacOS X 10.7 a vyšší (pouze 64-bitové verze)
                                                               16GB RAM, OpenGL 2.1, samostatná grafická karta

Speciální funkce                              Kontrola více tiskáren
                                                               Automatická oprava dat
                                                               Podpora pro velké soubory (přes 1GB)

Kompatibilní formáty dat             STL,OBJ,AMF,3MF,UNIZ

Mobilní aplikace                              IPhone, IPad, Android Phone

 

Varmego s.r.o. Zbyněk Korneta, obchodní zástupce
mail:
zbynek.korneta@varmego.cz,
tel: +420 773 391 813

 



Ve znamení exklusivity a kvality


Propojení oblastí tisku, reklamy a obalů na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY je obzvláště šťastným řešením především pro ty, kteří nabízejí či naopak hledají originální řešení či pokročilou technologii výroby. Dnešní výrobci reklamních předmětů, designéři, tiskaři či konstruktéři obalů se shodují, že jednu z nejdůležitějších rolí při vývoji či výrobě hraje kvalitní materiál. Na výstavišti PVA v dubnu bude hned několik významných dodavatelů různých materiálů. Dnes alespoň malá ochutnávka z některých materiálových novinek.

 

K progresivním dodavatelům s velkou nabídkou patří velkoobchod společnosti Igepa. V nabídce grafických a kancelářských papírů jsou přírodní ofsetové papíry, papíry natírané, samopropisovací či samolepicí, kartony, speciální grafické papíry, papíry s certifikáty pro digitální tisk – vše v široké škále plošných hmotností a formátů, včetně netypických rozměrů. Protože společnost patří zároveň i k největším dodavatelům materiálů pro signmaking na českém trhu, lze si vybrat i ze širokého spektra materiálů jako jsou car wrapové materiály, materiály pro digitální velkoformátový tisk (a to jak solventní, tak i water-based stroje), materiály pro sítotisk, gravírování, frézování či světelnou reklamu, deskové materiály, informační systémy, okenní fólie.

 

Papyrus představí exkluzivní nabídku Gmund Colors

K předním evropským dodavatelům materiálů i souvisejících služeb patří společnost Papyrus Bohemia. Vedle úctyhodné nabídky pro průmyslová řešení, společnost nabízí řady kreativních materiálů. K novinkám na našem trhu patří nové typy papírů Gmund Colors, jejichž exkluzivním dodavatelem je právě společnost Papyrus. Nejnověji rozšířená nabídka má hned tři zajímavé novinky. Společnou charakteristikou papírů Gmund Colors Food, Gmund Colors Heavy a Gmund Colors Volume jsou fascinující barvy, vysoká kvalita a perfektní zpracovatelnost. Gmund Colors Food v odstínech 12 barev a s možností matného i lesklého provedení, nabízí řešení v oblasti luxusních obalů pro potravinářský průmysl. Od prodejních expozic až po vysoce kvalitní balení lze využít Gmund Colors Heavy, který společnost nabízí v plošných hmotnostech od 480 do 700 g/m².  Vyjímečně stabilní je vícesložkový materiál Gmund Colors Volume, který je vhodný pro knihtisk, sítotisk, ražbu nebo ruční písmo. Je ideální pro obaly produktů, kde je vyžadována vysoká kvalita a zaměření na detail. Jádro robustní vlnité lepenky je kašírováno papírem nejvyšší kvality, takže matné provedení povrchu materiálu působí jemně a velmi exkluzivně.

 

Nadčasové i výrazné trendy

Kreativní materiály dodává i společnost Antalis. Tato společnost na konci roku v Praze představila úplnou novinku v podobě nového vzorníku The Paper Book 2018-2021, který je tvořen listy jednotlivých papírů značek Conqueror, Curious Collection, Keaykolour, Rives, Rives Sensation, Pop´Set, Opale a Creative Labels.  Řada Keaykolour byla nově rozšířena z dosavadních 20 na 48 barev. Papíry s rafinovaným metalickým povrchem, Curious Metallics, letos obohatilo 15 nových nadčasových barev, čímž se nabízená paleta rozšířila na 30 odstínů. V nové řadě Curious Metallics lze nalézt chladné barevné odstíny jako Aloe a Aquamarine, ale i hlubokou černou barvu Night, která je temná jako noc a sytá jako obsidián. A i ikonická značka Conqueror dostala posilu v podobě 3 nadčasových odstínů šedé – Feather, Pencil a Cartridge.  Kniha obsahuje také vzorky Curious Alchemy, zbrusu nové řady pěti barev inspirované drahými kovy, které odráží světlo.



Známe letošní trendy v tisku?


Postup digitalizace je neúprosný a reagovat na ni musí všechna odvětví, i to tiskové. Tradiční firmy, které si chtějí svoji pozici udržet i v roce 2019, musí přizpůsobovat své stroje i nabízené služby právě aktuálním požadavkům trhu. Jaké jsou tedy trendy v oblasti tisku pro letošní rok?

 

Různé pracovní technologie začnou využívat umělou inteligenci pro usnadnění jednotlivých úkonů. Již v roce 2018 došlo k objasnění některých základních schopností rozpoznávání hlasu pro inteligentní tiskárny a multifunkční zařízení, například u společností Xerox a HP. Letos lze očekávat další vylepšení, které bude do značné míry záviset na partnerstvích se společnostmi, jako jsou například Google a Amazon. Silný trend digitalizace či směřování k inteligentním pracovištím nejsou však jedinými trendy. Tištěný a digitální svět se bude čím dál více propojovat a bude klást větší důraz i na bezpečnost.

 

Konvergence tisku a digitalizace

Propojení tisku a digitalizace zvyšuje poptávku po integrovaném zpracování dokumentů. Navzdory rychlému zavádění digitálních a mobilních technologií zůstává mnoho podniků v určité míře závislých na tisku a podle řady statistik se ukazuje, že ještě pár let tato situace bude přetrvávat. Právě tento udržující se trend ve využívání tiskových materiálů je příležitost pro poskytovatele MPS v nabídce integrovaných služeb v oblasti papíru a digitálního workflow.

Podle společnosti Quocirca se v MPS službách ujal vedoucí pozice Xerox s platformou ConnectKey, která pomocí aplikací překlenuje papír do digitálu snadno a rychle. Xerox tak pomáhá společnostem lépe využít stávající investice do tiskových služeb a poskytuje jim poradenství, jak mít nastavené pracovní procesy co nejefektivněji.

 

Odbornost v oblasti IT služeb a další rozšíření cloudu

Podle výzkumu společnosti Quocirca Print 2025 začnou firmy postupně do roku 2025 upřednostňovat poskytovatele IT služeb před tradičními dodavateli tisku. Pokud si firmy budou chtít udržet svoji pozici přirozeně, nebo díky partnerství se zkušenými poskytovateli IT služeb, budou muset rozšířit nabízené produkty, služby a zabezpečení v rámci celkově poskytovaných služeb. Řízení tiskových služeb pomocí cloudu se v tomto roce stane ještě důležitějším, až výsadním. Jeho využití snižuje náklady na tisk i zátěž spojenou se správou vícero serverů. Umožňuje zlepšit spolupráci se zákazníky pomocí pružného a levnějšího přístup k tiskovým službám. Tím zlepšuje i přístup firem poskytujících tiskové služby k menším a středním podnikům (SMB) jako klientům. Několik firem už učinilo krok tímto směrem. Jsou jimi například Lexmark, Xerox a Ricoh spolu s Y Soft a svoje nabídky musí rozšiřovat dále.

 

 



Mimaki TS55-1800


Společnost Nanotec s.r.o. společně s Mimaki Europe B.V. představí oficiálně poprvé na Českém trhu novinku Mimaki TS55-1800.

Oficiálního představení se zhostí pan Bert BENCKHUYSEN – Senior Product Manager EMEA Mimaki Europe B.V.

 

Vystavovatel: Nanotec s.r.o., stánek č. 4A06

Kdy: 10. 04. 2019 ve 14:00 hod.



Marketér roku 2018


POROTA SOUTĚŽE MLADÝ DELFÍN 2018

V minulých dnech byla jmenována porota, která zhodnotí projekty studentů marketingu, kteří přihlásili své práce do soutěže Mladý delfín. Tématem letošního ročníku je Jak úspěšně komunikovat školu, na které studuji. I když do uzávěrky přihlášek ještě nějaký ten den zbývá, už teď se dá říci, že se přihlásil rekordní počet kandidátů, z nichž bude vybrán vítěz. Ten převezme ocenění na slavnostním galavečeru v rámci vyhlašování Marketéra roku 2018 v druhé polovině května v Praze.

Předsedkyně poroty:                

doc. Ing. Olga Jurášková, Ph.D., UTB Zlín

Členové:                                 

prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc, VŠKK, Praha
Ing. Milan Postler, Ph.D., VŠE Praha
Ing. Libor Nečas, VŠB Ostrava, předseda Klubu učitelů marketingu ČMS
PhDr. Milan Banyár, Ph.D., Univerzita Komenského Bratislava

Termín uzávěrky přihlášek je 31. března 2019, kdo ještě váhá, měl by si pospíšit.

Bližší údaje a přihláška ke stažení na www.cms-cma.cz



Ricoh uvádí na trh tiskárnu Ri 1000 (DTG) pro rychlý, flexibilní a vysoce kvalitní tisk na textil


Ricoh uvedl na trh tiskárnu Ri 1000 pro přímý tisk na textil (DTG), která kreativním poskytovatelům tiskových služeb přináší rychlé a mimořádně flexibilní výrobní řešení s výjimečnou kvalitou tisku.

 

Tiskárna Ri 1000, která nahradí model Ri 3000, je rychlejší, poskytuje kvalitu tisku s rozlišením až 1200 dpi x 1200 dpi a podporuje konfiguraci CMYK plus bílá barva, což zaručuje oslnivé výsledky na textilu jakékoliv barvy.

 

Tiskárna Ri 1000 kombinuje flexibilitu tiskových aplikací s kvalitou, rychlostí a přesností

 

Flexibilita využití Ri 1000 se výrazně rozšířila pomocí nového Pretreatmentu. Díky novému chemickému složení mohou poskytovatelé služeb zcela nově využít lehké materiály ze 100 % polyesteru i pro směsi bavlny a polyesteru. Tímto se otevírá větší možnost pro tisk na oděvy a textilní výrobky v řadě odvětví, včetně sportu.

 

Všestrannost výroby, rychlá obsluha a intuitivní ovládání této tiskové technologie je podpořeno výměnným magnetickým mechanismem nástavců v různých velikostech, s maximálním rozměrem tisku 406,4 x 508mm. Tato flexibilita podporuje nepřetržitou výrobu a širokou škálu tiskových schopností od textilu dětských velikostí až po super široký design.

 

Minimální údržba s volitelnými možnostmi nastavení čištění maximalizuje produkci a provoz. K dalším úkonům údržby, jejichž funkce není automatizovaná, se na 7palcovém dotykovém displeji zobrazují výstražné symboly jako upozornění pro provozovatele, kdy je nutná manuální údržba.

 

Přijďte se podívat na tiskárnu Ri 1000, čerstvou držitelku ocenění CES 2019 Innovation Awards Honoree, v rámci veletrhu Reklama Polygraf ve dnech 9. 4. – 11. 4. 2019 na stánek společnosti Ricoh, stánek 4B07 v hale 4.

 

Další informace jsou dostupné na www.ricoh-europe.com.

 



Novinky ze světa digitálního tisku a zušlechťování pro polygrafy i výrobce obalů


Pravidelným vystavovatelem na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY je společnost DataLine Technology, která na veletrhu nebude chybět ani letos. Zatímco v minulých letech společnost představila na veletrzích špičková řešení pro digitální tisk a zušlechťování tiskovin, v letošním roce se rozhodla prezentovat především aplikace a rozmanité výrobky z celého světa, které jsou těmito technologiemi vyráběny. Součástí jejich stánku bude zmenšený digitální market, který vám ukáže, s jakými digitálně tištěnými výrobky a obaly se dnes můžete běžně setkat.

 

Především pro návštěvníky z řad odborné veřejnosti (marketingové firmy, výrobce obalů, reklamní a eventové agentury) je určena konferenční část expozice firmy DataLine. V průběhu dne zde budou probíhat krátké prezentace úspěšných reklamních kampaní, nových tiskových a zušlechťovacích postupů, technologií a mnoha dalších zajímavých věcí. Plán přednášek bude umístěn na recepci stánku firmy DataLine Technology a každý si určitě z tohoto menu vybere, co ho zajímá nejvíce.

 

Možnosti zušlechťování se rozrůstají

Vedle možností tiskových technologií HP Indigo, protože DataLine patří k předním dodavatelům i digitálního zušlechťování, nebude chybět ani nabídka možností technologie Scodix, která je opravdu široká. Tato technologie je určena pro parciální a reliéfní zušlechťování, tisk Braillova písma a nanášení glitterů. Výrazné strukturální lakování dokáže reálně simulovat povrchy téměř jakýchkoliv tištěných motivů. Benefity, které technologie přináší, ocení zejména výrobci exkluzivních obalů. Jen pro zajímavost – v loňském roce získaly ocenění Scodix Award dva exkluzivní obaly. Prvním z nich byl skládatelný obal v luxusním černo zlatém provedení, vyrobený společností Oriel Printing Company Limited, druhý pak elegantní fialovo stříbrné provedení obalu od společnosti The Wilkins Group, Fuse Division.

 

Technologie Scodix a novinky letošního roku

K novinkám letošního roku patří i rozšíření nabídky Scodix Ultra o technologie Scodix Ultra110 a Scodix Ultra 220. Obě technologie, které jsou schopny zpracovávat formáty B2+, byly poprvé představeny v globálním měřítku v polovině února. Scodix Ultra jsou vysoce produktivní zařízení s využitím především v obalových tiskárnách či při tisku knižních obálek. Pomocí SW rozšíření je možno realizovat tisk variabilních dat. Je určen primárně pro tisk vyšších nákladů s maximálními požadavky na přesnost. Scodix Ultra 110 nabízí 6 možných aplikací (Scodix Sense, Scodix Foil™, Scodix Metallic™, Scodix VDE™, ScodixGlitter™ and Scodix Cast&Cure™). Vedle komerčního tisku, jsou technologie určeny především pro výrobce obalů, POS, reklamy či direct mail. Velké možnosti využití však poskytnou i při realizaci bezpečnostního tisku či v oblasti web2print.



Alternativní distribuční kanály, inovace a nové obchodní modely pro vydavatele knih


Ať už jste autor, který publikuje svá vlastní díla, nebo majitel malého obchodního vydavatelství, potřebujete své knihy dostat na trh. Vybrané distribuční kanály vždy závisí nejen na formátu a nákladu knihy. Pokud jsou ale výrobní výdaje příliš vysoké, pravděpodobně nebudete mít možnost prodeje prostřednictvím některých distribučních kanálů. Jaké alternativy tedy nabízí moderní trendy v produkci a distribuci knih tak, aby se dílo dostalo ke čtenářům a menší vydavatelé nemuseli v jeho produkci a skladování utopit značné finanční prostředky?

 

Pakliže vás tato problematika zajímá, přijďte na veletrh REKLAMA POLYGRAF OBALY hned první den veletrhu mezi 13:00 – 15:00 do přednáškového sálu č. 4 ve Vstupní hale 2. Tématem akce budou moderní trendy v crowdfundingu pro vydavatele, o kterém promluví pan Martin Novotný, ředitel konzultační společnosti Grafie CZ. Téma publikování a produkce knih v malonákladu, tedy „on demand“ otevře Mark Hinder, Head of Market Development, Inkjet Solutions v Konica Minolta Europe, který objasní, jakým způsobem lze využít nejnovější technologie pro zvýšení ziskovosti vydavatelů. Představí také nové možnosti, díky kterým mohou knihy obsahovat interaktivní online obsah v rámci rozšířené reality.

Dalším hostem bude Olga Bušková, autorka knihy Domov jako talíř, která promluví o úskalích samovydavatele a distribuci její nové knihy. Ředitel plně digitální tiskárny knih Totem v Polsku Michal Rejnowski se ve své části bude věnovat obchodnímu modelu v produkci knih do 500 kusů v prémiové kvalitě. Akci uzavře CEO společnosti MGI Technologies Viktor Abergel, který představí nové možnosti a standardy ve zušlechtění tiskovin. Zaměří se na obálky knih, které mají značný vliv na koncové spotřebitele.

 

V případě zájmu o účast na akci se registrujte zde: (https://www.konicaminolta.cz/bookondemand)

 

Akce je dostupná pouze pro registrované účastníky.

 



Mistrovství ČR a SR v car wrappingu – PVA EXPO Praha - 9.dubna - hala č. 7


Soutěže v polepu aut jsou ve světě populární a téměř vždy jsou přehlídkou dovednosti aplikátorů, pracujících s jednou značkou fólií. Jinak tomu nebude ani na letošním veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY, kdy první den veletrhu proběhne v hale č. 7 Mistrovství České a Slovenské republiky v car wrappingu. Do soutěže se budou moci zapojit jak aplikační firmy, tak i dodavatelé. Každý soutěžní tým bude mít dva aplikátory a jednoho zástupce od dodavatele, který bude k dispozici návštěvníkům. Cílem soutěže bude předvést kvalitu v této oblasti a pro samotné soutěžící porovnat svoji dovednost s konkurencí.

 



Na výstaviště za kvalitními papírovými (nejenom) materiály


Čas je největším nepřítelem moderního člověka. A stálí návštěvníci z řad designérů či nákupčí materiálů si na veletrhu Reklama Polygraf Obaly každoročně pochvalují, kolik schůzek lze během jediného dne návštěvy udělat. Stalo se již několikaletou tradicí, že na výstavišti se prezentují téměř všichni přední dodavatelé grafických i kancelářských papírů, lepenek i fólií. Posoudit kvalitu jednotlivých substrátů lze přímo na veletrhu, protože na expozicích vystavovatelů vzorky, včetně příkladů jejich užití, nechybí.

 

Kvalita obalové či polygrafické produkce je tvořena celkovým kvalitním provedení výroby. Tu do značné míry ovlivňuje příprava dat a technologické vybavení  při produkci. Významným aspektem je však i materiál, ze kterého je obal, displej či jiný produkt vyroben. Podcenit výběr materiálu se rozhodně nevyplácí. Na kvalitním výběru materiálu je ostatně závislá i oblast signmakingu, reklamy či car wrapping, který je na výstavišti rovněž stálicí, z toho nevyjímaje.

 

Kvalitní materiál zvyšuje u obalu prodejnost

Žijeme v prostředí nadbytku, to má za následek vysokou nabídku všech typů produktu a boj o zákazníka. Zatímco v oblasti přepravního balení řešíme spíše nosnost obalu, u spotřebitelských, dárkových či reklamních obalů nás mnohem více zajímá její vizuální vjem. Pokročilou formou při vývoji designu je snaha zapojit do výběru (zakončeného koupí produktu) více smyslů než jen zrak. 

 

Vybíráme očima, hmatem, ale i čichem

U skládačkových obalů je dokázáno, že spotřebitel oceňuje, vedle působivé grafiky, nějaký další přídavný benefit. Na prodejnost příznivě působí 2D materiály s 3D povrchem. Jak toho lze dosáhnout? Vysoká bělost a hladkost zajišťují vynikající potisk a efektivní využití i v případě aplikace speciálních efektů. U kvalitních natíraných lepenek lze využít např. přesnosti ražby či mikroražby. Řada luxusních papírů a lepenek může disponovat i dalším přídavným vizuálním vjemem (touch efekt, perleťový vzhled, struktura povrchu, různé typy lesku apod.). V kombinaci se strukturou povrchu mohou vysoce kvalitní lepenky přinášet zákazníkovi velmi příjemný haptický zážitek. V nabídce mnohých vystavovatelů lze najít celou řadu různě barevných substrátů s různými povrchy (mramorovaný, hladký, ražený atd.) Řada materiálů je určena i pro případný potisk digitálními technologiemi.  Kvalitní lepenky či papíry jsou rovněž vhodné pro další zušlechťování, včetně strukturálními či třeba i vonnými laky. Výsledkem je pak zapojení více smyslů najednou a zážitkové nakupování.



Nejlevnější obal nemusí být nejlevnější


Reklama, tisk a obaly jdou ruku v ruce, stejně tak jako tomu bude na letošním veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY. Bez úspěšného plnění marketingových funkcí obalu, by řada produktů nemohla úspěšně konkurovat v současném prostředí nadbytku. O prodejnosti produktu se tedy významnou měrou zasluhuje design obalu. Soudobé technologie jsou schopné nabídnout řadu benefitů, kterými zvýší prodejnost zboží, a to i přesto, že se často nejedná o žádné podbízení cenou, ale přímo naopak!

 

Šetřit na prémiovém obalu se nevyplatí

 

Pokud chce producent, aby byl jeho výrobek vnímán v kvalitativně vyšší kategorii, musí tomu odpovídat i obal. Zatímco u jednoduché přepravní klopové krabice klient, vedle bezchybné funkčnosti, ocení především její nižší cenu, u prodejních prémiových obalů se šetření naopak nemusí vyplatit. Výrobek zde sám o sobě je dražší záležitostí, proto šetřit na obalu není rozhodně na místě. Méně kvalitní či na pohled lacině působící obal nejenomže nezvýší prodejnost, ale často nepodpoří ani důvěryhodnost značky. Naopak, pokud designér dokáže promítnout do obalu, i za cenu zvýšených nákladů na jeho výrobu, atraktivní příběh, který je pro spotřebitele důvěryhodný, spotřebitel design propojí s produktem a je ochoten si za zvýšenou kvalitu připlatit.

 

Vícebarevný tisk a co dál…

 

Tisková kvalita, byť se zdá, že již dosáhla vrcholu, stále stoupá. Většina tiskáren používá tiskové systémy CMYK ++.  Pro odlišení se v záplavě konkurence, je proto často téměř nezbytností, především u prémiových výrobků, použít u obalů některou z forem moderního zušlechťování. Vedle ražby, laminace či konvenčního lakování matnými či lesklými laky v celoplošném či parciálním provedení, k nejatraktivnějším moderním způsobům zušlechťování patří vytváření struktury povrchu. Vedle sítotisku se efektové strukturální lakování dnes vytváří především pomocí digitálních technologií. V rozšiřující nabídce je možné vytvářet nejenom různou strukturu povrchu, ale využívat i netradiční laky, např. s přídavky glitterů atd.



Pozvánka na 6. ročník veletrhu 3Dexpo


Na šestém ročníku největší přehlídky 3D tiskových technologií, která se uskuteční od 9. do 11. dubna 2019 v Hale č. 6 výstaviště PVA EXPO PRAHA v Letňanech, se široké veřejnosti představí první český rePET filament, který vznikl ze 100% recyklátu. Hlavním tématem letošního ročníku je totiž ekologie provozu 3D tisku a s tím spojená recyklace. Kromě hlavního tématu se návštěvníci mohou těšit na největší přehlídku cenově dostupných stolních 3D tiskáren a 3D skenerů na jednom místě a novinky od předních českých výrobců filamentů. Součástí doprovodného programu bude i letos celodenní Odborná konference a jedinečný Souboj 3D tiskáren.

 

Nomenklatura 3Dexpo:

  • Výrobci a dodavatelé 3D tiskáren
  • Výrobci a dodavatelé filamentů
  • Dodavatelé 3D skenerů
  • Dodavatelé 3D tiskových služeb
  • Pořadatelé školení a seminářů

 



Horké téma na PVA EXPO Praha: Digitální výroba obalů


V současnosti je u výrobců obalů jedním z hlavních témat propojení digitálního tisku a digitálního výseku, a tím vytvoření pokročilé digitální výroby, jejímž dalším přidruženým benefitem je i tolik žádaná personalizace. S žhavými novinkami při zavádění úplné digitalizace do výroby obalů se mohou návštěvníci seznámit na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY, který se bude konat na letňanském výstavišti již za dva měsíce.

 

Kvalitní digitální tisk ve spojení s pokročilými technologiemi v podobě plotrů, frézek či laserů je velkým tématem na všech, i těch největších, oborových veletrzích. Potěšitelným faktem pro návštěvníky, kteří hledají nové možnosti rozšíření své výroby, je zastoupení předních dodavatelů z oblasti digitálního tisku a následného zpracování na výstavišti. Nejedná se jen o stánky s ukázkami artefaktů či virtuální produkce. Ale právě naopak téměř všichni již přihlášení vystavovatelé budou prezentovat své technologie „na živo“, takže ověřit si kvalitu, která by měla korespondovat s předpokládaným očekáváním, nebude žádný problém!

 

Proč digitální tisk obalů?

Doba se mění, zakázky se objemově zkracují, ale na druhou stranu zákazníci vyžadují o to větší flexibilitu. V případě konvenční výroby se proces prodlužuje o nezbytnou přípravu v podobě výroby tiskových desek, výsekových forem apod. V případě digitální výroby je zapotřebí kvalitní digitální tisk, který žádné desky nepotřebuje. Proces tisku se neprodraží ani jeho změnou během zpracovávání zakázky. Naopak cena digitálního tisku není ovlivněna ani velikostí série. Současný produkční digitální tisk nabízí výrobcům obalů či polygrafické produkce více než jen klasický čtyřbarvotisk, jak tomu ještě bylo před ne příliš dávnou dobou, ale i rozšíření barevného gamutu o další přímé barvy, včetně bílé a metalických barev.

 

Digitální výsek nejsou jen plotry

Obdobně je na tom kvalitativně digitální výsek, i ten lze s odpovídajícím zařízením realizovat okamžitě po schválení konstrukce zákazníkem. Místo výroby planžetového výsekového nástroje, načte CAM výstupní zařízení data a začne je výrobně realizovat. CAM výstup může být plotr i laser. A ani dodavatelé těchto obou technologií nebudou letos na výstavišti chybět. Z hlediska současného vývoje digitálního výseku producenti nabízejí řešení jak pro oblast „pouhého“ vzorkování maket, tak plnohodnotnou výrobu. 



Opětovné varování ABF, a.s. před aktivitami podvodných firem




Krásné Vánoce a šťastný nový rok 2019




Pravidlo AIDA a svět obalů


Doby, kdy se od obalu očekávala pouze ochranná funkce ve spojení s lepší možností manipulovatelnosti, jsou již řadu let za námi. Současný obal již dávno převzal některými svými funkcemi (informativní, označovací) roli prodavače. V současnosti je hojně využíván i jako reklamní médium (prodejně propagační či psychologicko-estetická funkce). V záplavě konkurence musí obal dokázat nejenom oslovit zákazníka svým vzhledem, ale musí ho přesvědčit o okamžité (či časově o trochu odložené) koupi. Kromě pravidel marketingového mixu, musí současný vývojář obalu a především grafik umět pracovat se známým pravidlem AIDA.

V tomto případě jde o způsob postupného, stupňovitého a účinného působení propagace nebo reklamy určitého produktu prostřednictvím obalu. Je to právě obal, který svým celkovým konceptem musí umět upoutat pozornost (A - Attention) k informacím o produktu, následně vzbudit zájem (I – Interest) zákazníka o produkt, tak, aby u něho vzniklo přání (D – Desire) či dokonce touha produkt vlastnit a toto přání se hned vzápětí stalo výzvou k akci (A – Action), tedy k zakoupení produktu, k zaslání objednávky apod. Především současná generace Z (skupina lidí narozených od poloviny 90. let 20. století do současnosti) však od pravidla AIDA očekává ještě o něco více, marketingoví odborníci proto známé pravidlo doplňují ještě o pátý stupeň S – Satisfaction. V tomto případě se nejedná jen o prosté uspokojení, ale i o další doporučení výrobku, včetně vytváření škály hodnocení, kvalitativních srovnávacích žebříčků apod. Rozhodně se nevyplatí podcenit obal, protože přídavky jako uživatelsky přátelské/nepřátelské otevírání, kvalitní/nekvalitní tisk na obalu či hodnocení kvality materiálu se v hodnocení respondentů objevují poměrně často.

 



Obal musí prodávat!


Mnozí producenti obalů se již tradičně účastní veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY. Nejinak tomu bude i příští rok na jaře, kdy tento veletrh již oslaví 26. ročník doby svého konání. Současný svět obalů je se světem reklamy a tisku neodmyslitelně, ale především velmi těsně spjat. A marketingové funkce, které obal plní, již dávno nejsou jen přidanou hodnotou, ale patří, zvláště u obalů spotřebitelských, k funkcím primárním.

 

Podprahová reklama na obalu nesmí být klamavá!

Vedle přímých (povinných i nepovinných textů), nabízí spotřebitelský obal i značnou plochu k reklamním účelům. Podoba těchto sdělení, promotion textů, klientských soutěží apod. není však jedinou marketingovou možností. Obal často na spotřebitele působí i podprahově, např. grafickým vyjádřením, strukturou, barvou apod. I když se české obaly vyznačují vysokou kvalitou, bohužel, co se týče jejich využití k reklamním sdělením či podprahového působení, jejich potenciál není ještě tak úplně využit, což je škoda nejenom pro producenta zboží, ale i pro spotřebitele. Nadstavbové možnosti, jaké obal může produktu poskytnout, jsou velmi často vidět i na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY. Zajímavé možnosti presentované vystavovateli z řad výrobců obalů jsou nejenom velkou inspirací pro řadu návštěvníků, ale pro vystavovatele mohou přinést i řadu zajímavých obchodních příležitostí.



Závěrečná zpráva 2019

Facebook